2020. március 23., hétfő

Hittan órák
1.Mártély-
Jeruzsálem bevonulás.
Tankönyv54-55

Nem sokkal Húsvét előtt történt, hogy Jézus Jeruzsálembe készült.
Sokan hallottak Róla, és kimenetek elébe az útra.
Még a ruhájukat is leterítették elébe, egyébként ahogy látjátok szamárhátán vonult az úton.
Pálmaágakat lengettek, és nagy örömmel fogadták gyerekek és felnőttek.
Azért jött, hogy bennünket is meg hívjon az Ő országába, a Mennyországba.
Hol jó lenni? Ugye ott, ahol béke és szeretet van.
Nem jó olyan otthonban tartózkodni, ahol veszekedés és békétlenség van.
  Házi feladat
Szülők segítségével fessétek ki a zászlót, rajzoljatok barkaágakat a kijelölt helyre!
Minden jócselekedet végzése után színezz ki egy koronát!

Ének-Zene 3.osztály március 23.-27.

Kedves Gyerekek! Hallgassátok meg a heti új népdalokat. Kattintsatok a vicces cicákra:) Az 1-2.osztályosokét eljátszom furulyán is. Fogadjátok szeretettel:)

Tanuljátok meg a "Tavaszi szél vizet áraszt" című dal minden versszakát!

A dalt itt találjátok a cicára kattintva:



Ének-Zene 1.osztály március 23.-27.

Kedves Gyerekek! Hallgassátok meg a heti új népdalokat. Kattintsatok a vicces cicákra:) Az 1-2.osztályosokét eljátszom furulyán is. Fogadjátok szeretettel:)


Tanuljátok meg az alábbi dalt!
  • Hallgassátok meg a dalt a cicára kattintva!

  • Hallgassátok meg furulyán a dalt!


  • Olvassátok a kottát és tanuljátok meg a dalszöveget!






Ének-Zene 2.osztály március 23.-27.

Kedves Gyerekek! Hallgassátok meg a heti új népdalokat. Kattintsatok a vicces cicákra:) Az 1-2.osztályosokét eljátszom furulyán is. Fogadjátok szeretettel:)


Tanuljátok meg az alábbi dalt!
  • Hallgassátok meg a dalt a cicára kattintva!


  • Hallgassátok meg furulyán a dalt!



  • Olvassátok a kottát és tanuljátok meg a dalszöveget!









Ének-Zene 4.osztály március 23.-27.

Kedves Gyerekek! Hallgassátok meg a heti új népdalokat. Kattintsatok a vicces cicákra:) Az 1-2.osztályosokét eljátszom furulyán is. Fogadjátok szeretettel:)

Olvassátok el Háry János III. kalandját! (Tankönyv 49.-50.o)



Hallgassátok és nézzétek meg Háry János III. kalandját a cicára kattintva!


Erre a képre kattintva meghallgathatjátok a toborzót!

1. Jelbeszéd

2. Új ismeret! 
    (tanulni, füzetbe lemásolni).
    A névmás 
    A névmás melléknevet, számnevet, főnevet, helyettesítő szófaj. 
    A személyes névmás : személyek, dolgok neveit helyettesítjük vele. 
   ( pl: én, őket)
  
   én                                       mi
   te                                        ti
   ő                                         ők

Egyes szám                           Többes szám 


3.  Oldjátok meg a munkafüzet 62. oldalán / 1, 3, 4 feladatot.
Az elkészült munkákat lefényképezve kérem a megadott címre.  
1. Fáról fára

2. Új ismeret! 
   ( Tanulni )
   A főnév egyes és többes száma.
   A főnevek állhatnak egyes vagy többes számban. 
   A többes szám jele: - k 

   Egy van belőlük:                                           Több van belőlük:
   erdő                                                                    erdők
  szarvas                                                                 szarvasok
  nyúl                                                                      nyulak
  medve                                                                   medvék
 Egyes számú főnevek.                                      Többes számú főnevek.

3. Nyelvtan mf. 48. o. /1a,b,    2/a      
                          49. o.  4/a,b, c

Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni a megadott címre.






1. Betűrend 

2. Új ismeret! 
    Elválasztás hosszú mássalhangzók között . 
    Elválasztáskor a kettőzött mássalhangzó  első betűje az első szótagba, második betűje a második   szótagba kerül. 

reggel -> reg-gel
nappal -> nap-pal
éppen -> ép-pen
állat  -> ál-lat
villa -> vil-la

Az új ismeretet írjátok le a füzetbe ,olvassátok el többször. 


3. Oldjátok meg a MF. 42. o. 1/a,b feladat , 2/a feladat.  
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni a megadott címre.  
1. Szó-kép kereső

2. Dolgozzatok pontosan (Szépen, helyesen munkafüzet 31. oldal 1, 2, 3, feladat, 32. oldal 2,3,4, feladat).

 Az elkészült munkákat kérem lefényképezve a megadott címre.

3. Rajzoljátok le a füzetbe a kedvenc állatkerti állatotokat!


1.  Elveszett szóvégek!

2. Hallgassátok meg az első szöveget ami megjelenik és oldjátok meg hozzá az adott feladatot.
   Mikor történt?

3.Nemzeti jelképeinkről írjatok a füzetbe 5 mondatot!



Képtalálatok a következőre: Szent korona kép

Képtalálatok a következőre: tavaszi kép

1. Mikor történt?
    Hallgassátok meg az első mesét, ami megjelenik   és oldjátok meg a hozzátartozó feladatot!

2.


 Alkossatok az olvasás füzetbe 5 mondatot a     képről!


3. Olvasd fel hangosan!





1. Állati

2. Olvassátok el a Furulyavásár c. olvasmányt  (ok.77. oldal) !

3. Olvasás füzetbe írjátok le a mese szereplőit, helyszíneit .
    (Füzetvezetés a megszokott módon).

 4. Oldjátok meg a MF. 37. oldalán a 2. feladatot!
     Ellenőrizzétek a javítókulcs segítségével!

5. Készítsetek rajzot a füzetetekbe az olvasmányról!


Megoldókulcs: vásárba, furulyát, nyolc , furulyaárus, többet, eldicsekedtek vele, senkinek 
1. Bűvésztanfolyam

2. Festő mondatok

3. Képes mondatok

4. Árulkodó versikék

Másoljátok le a füzetbe a következő mondatokat!

A mókus bundája vörös.
A medve barna.
A cica cirmos.
A labdám pöttyös.


1. Nemzeti jelképeink

2. Rajzoljátok le az olvasás füzetbe a nemzeti jelképeinket!
    (Magyar zászló, címer, jogar, országalma, Szent korona).
    Segítségül bármit használhattok, kutatómunka formájában.

3. Kölcsey Ferenc - A Himnusz költője (ok. 107. oldal)

  Kölcsey Ferenc  1790-ben született Sződemeteren.
   A Debreceni Református Kollégiumban tanult .
   A Himnuszt 1823. január 23-án írta .
 " Hazámat, nemzetemet mindig lángolva szeretem : magyarnak lenni büszkeségem volt, lesz örökre.
   Még akkor is , midőn a nemzet ellen kínosan panaszkodom"
  ( A fentieket kérem a füzetbe lemásolni )!

4. Tanuljátok meg a Himnusz (1-2. ) versszakát  (ok. 106. oldal). 
    
   Az elkészült munkákat lefényképezve kérem a megadott címre! 
   A vers számonkérése, videóhívásban fog történni, előre megbeszélt időpont alapján!
   Határidő: március 30. (hétfő) 

 
1. Keszekusza történetek

2. Milyen az osztálytársam?

3. Milyen hüllőket ismersz?
    Írjátok le a füzetetekbe! ( Füzetvezetés a megszokott módon).


4. Kutatómunka (lehet internet, könyv, újság, ....)
    A kedvenc dinoszauruszodat mutassátok be 5-6 mondatban , készítsetek róla rajzot is !
   

 5. Fogalmazzátok meg  1-2 mondatban, miért ő a kedvencetek?
     Az elkészült munkákat lefényképezve kérem a megadott címre.