Sziasztok!
Mára egy kis tartásjavító tornát küldök Nektek. Kérlek benneteket, hogy végezzétek el a videón látható gyakorlatokat.
A videót ide kattintva tudjátok megtekinteni
Ági néni
Az elkészült munkákat lefényképezve a martelyiskola2020@gmail.com címre várjuk! köszönjük szépen :)
2020. március 27., péntek
1. Szövegértést fejlesztő feladatlap
Olvassátok el a mesét és válaszoljatok a kérdésekre!
Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni!
Olvassátok el a mesét és válaszoljatok a kérdésekre!
Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni!
A pelikán
A pelikánt borzas gödénynek is nevezik. A libánál nagyobb testű, kb. 150-180 cm nagyságú madár. A csőr alatti sárga színű táguló bőrzacskóban hordja fiainak a táplálékot. Tavakban, mocsarakban él, hallal táplálkozik. Nagy fészkébe 3 fehér színű tojást rak. A hím és a tojó felváltva ül a tojásokon. A kis fiókák 1 hónap alatt kelnek ki. Hazánkban csak a halastavak környékén találkozhatunk egy-egy példánnyal. Halvány rózsaszín változatát rózsás gödénynek is nevezik. Ennek a lába és csőrének felső része piros. Védett madár.
1. Válaszolj a következő kérdésekre!
Mi a pelikán másik neve? ___________________________________________________
Mekkora a mérete?
___________________________________________________
Mivel táplálkozik?
___________________________________________________
Ki ül a tojásokon?
___________________________________________________
Mennyi idő alatt kelnek ki a fiókák?
___________________________________________________
Hol él a pelikán?
___________________________________________________
Hazánkban mindenfelé megtalálható?
___________________________________________________
Hogy néz ki a rózsás gödény?
___________________________________________________
2. Keresd a párját! Kösd össze!
piros fészek
borzas bőrzacskó
sárga tojás
fehér gödény
nagy csőr
1. Szövegértést fejlesztő feladatlap
Olvassátok el a mesét és válaszoljatok a kérdésekre!
Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni.
Olvassátok el a mesét és válaszoljatok a kérdésekre!
Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni.
A kis nyírfa
A parkban egy kis nyírfa állt. Fiatal, zöld levelei voltak. De a nyírfa
nem szívlelte a zöld leveleket. Valami különlegeset akart. Egy nap így
susogott a szélben:
– Semmit sem szeretnék jobban, mint aranyleveleket!
Amint a kívánság elhangzott, a nyírfa zöld levelei változni kezdtek.
Amikor a Nap első sugarai kisütöttek, a kis nyírfa úgy ragyogott, mint a
színarany.
Egy járókelő ámulva érintette meg az arany leveleket. Azután néhányat
letépett és beletett a zsebébe.
– Ez szemtelenség – mondta bosszúsan a kis nyírfa, de semmit sem
tehetett.
Később egyre több és több ember érkezett mindenfelől. Mindenki akart
legalább egyet az aranylevelekből.
– Miért is akartam aranyleveleket? – kesergett a kis nyírfa és nagyon
boldogtalanul érezte magát.
Ám a szél meghallotta a kis nyírfa bánatát és gyengéden ide-oda
rázogatta.
És egy napon, amint az első napsugár előbújt, a zöld levelek újra
megjelentek a csupasz ágakon.
Hol játszódik a történet?
_______________________________________________
Mit nem szívlelt a nyírfa?
_______________________________________________
Mi volt a kívánsága?
_______________________________________________
Miért lett bánatos?
_______________________________________________
Ki segített a nyírfácskán?
_______________________________________________
1. Szövegértést fejlesztő feladatlap
Olvassátok el a mesét , oldjátok meg a hozzátartozó feladatokat!
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni!
Olvassátok el a mesét , oldjátok meg a hozzátartozó feladatokat!
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni!
A rét királynője
Egy nap a szél felfedezett egy csupasz rétet,
ahol a fű között egyetlen virág sem nőtt. Gondolta, milyen kár, és elment, hogy
segítséget kérjen a virágoktól.
– Ki jön velem, hogy megszépítsen egy üres
rétet? – susogta.
Minden virág elutasította, ki ilyen, ki olyan
kifogással: az egyik nem bírta a hideget, a másik szédült, a harmadik meg attól
félt, hogy tönkreteszi a szirmait, és volt, amelyik egyszerűen csak nem akart
megválni a kertjétől.
– Még hogy én, a virágok királynője –
háborodott fel a rózsa –, szegényes mezőn lakjam?! Csak egy kis margaréta,
amely visszahúzódva élt két kő között, csak ő akart a kopár mezőn lakni. A szél
jól szemügyre vette, és látta, hogy fehér szirmainak rózsaszínű és lila
szegélye van. Nagyon bájos kis virág volt, éppen ilyet keresett!
– És nem fogsz szenvedni az egyedülléttől? –
kérdezte tőle a szél.
– Nem, dehogy! – nyugtatta meg a virág.
– Különben is boglárka barátaim hamarosan
utánam jönnek.
Akkor a szél felkapta, és egy fuvallattal új
otthonába vitte, ahol a kis virágot azóta is a rét királynőjeként szeretik és
tisztelik.
1. Sorold fel A rét királynője című mesében megszólaló szereplőket!
2. Karikázd be a helyes
válasz betűjelét!
A mese szerint melyik
virágot nevezik a rét királynőjének?
a) a
rózsát b) a
margarétát
c) a boglárkát
Milyen volt a szél által
felfedezett rét?
a)
virágos b)
dimbes-dombos
c) csupasz
Mi volt a szél szándéka?
a) Meg akarta szépíteni a rétet.
b) Virágot akart szedni a réten.
c) Szemügyre akarta venni a virágokat.
1. Szótagolás gyakorlása
2. Új ismeret!
Elválasztás hosszú kétjegyű mássalhangzók között:
Mindkét szótagban kiírjuk a teljes kétjegyű mássalhangzót !
pettyes -> pety-tyes
könnyű -> köny-nyű
loccsan -> locs-csan
hosszú -> hosz-szú
meggyes -> megy-gyes
süllyed -> süly-lyed
rizzsel -> rizs-zsel
Füzetbe kérem leírni! Az elkészült munkákat lefényképezve elküldeni.
3. Mi van a képen?
Mi történik vele?
Milyen?
Írjátok le elválasztva a szavakat mf. 43. o. / 4. a,b, c .
4. Válasszatok ki 10 db. képnek a nevét , írjátok le őket szótagolva a nyelvtan füzetbe!
2. Új ismeret!
Elválasztás hosszú kétjegyű mássalhangzók között:
Mindkét szótagban kiírjuk a teljes kétjegyű mássalhangzót !
pettyes -> pety-tyes
könnyű -> köny-nyű
loccsan -> locs-csan
hosszú -> hosz-szú
meggyes -> megy-gyes
süllyed -> süly-lyed
rizzsel -> rizs-zsel
Füzetbe kérem leírni! Az elkészült munkákat lefényképezve elküldeni.
3. Mi van a képen?
Mi történik vele?
Milyen?
Írjátok le elválasztva a szavakat mf. 43. o. / 4. a,b, c .
4. Válasszatok ki 10 db. képnek a nevét , írjátok le őket szótagolva a nyelvtan füzetbe!

1. Első szótag kép párosítása
2. Kérjétek meg édesanyátokat , diktáljon nektek 6db. c, cs, betűs szót!
Írjátok le őket az írás füzetbe, majd ellenőrizzétek le közösen.!
Ha van benne hiba, javítsátok ki!
Kérem az elkészült munkákat elküldeni.
3. Kisbetű , Nagybetű ?
Pótold!
Nagybetűs írásfüzetem: 13.o. / 3 .a, c feladat.
4. Olvassátok el a mondatokat! Válaszoljatok egy szóval a kérdésekre!
Írjátok is le őket!
Nagybetűs írásfüzetem: 13. o. 5. a, b feladat
Megoldókulcs: 3. feladat : csiga, Csaba, cumi, Cili, Csongor, csákó, cipő, Celldömök
5. / b feladat : csizmát, Cézár, Cili
2. Kérjétek meg édesanyátokat , diktáljon nektek 6db. c, cs, betűs szót!
Írjátok le őket az írás füzetbe, majd ellenőrizzétek le közösen.!
Ha van benne hiba, javítsátok ki!
Kérem az elkészült munkákat elküldeni.
3. Kisbetű , Nagybetű ?
Pótold!
Nagybetűs írásfüzetem: 13.o. / 3 .a, c feladat.
4. Olvassátok el a mondatokat! Válaszoljatok egy szóval a kérdésekre!
Írjátok is le őket!
Nagybetűs írásfüzetem: 13. o. 5. a, b feladat
Megoldókulcs: 3. feladat : csiga, Csaba, cumi, Cili, Csongor, csákó, cipő, Celldömök
5. / b feladat : csizmát, Cézár, Cili
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)