2020. március 27., péntek

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

Mára egy kis tartásjavító tornát küldök Nektek. Kérlek benneteket, hogy végezzétek el a videón látható gyakorlatokat.


A videót ide kattintva tudjátok megtekinteni

Ági néni
1. Szövegértést fejlesztő feladatlap
   Olvassátok el a mesét és válaszoljatok a kérdésekre!
   Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni!

 A pelikán

A pelikánt borzas gödénynek is nevezik. A libánál nagyobb testű, kb. 150-180 cm nagyságú madár. A csőr alatti sárga színű táguló bőrzacskóban hordja fiainak a táplálékot. Tavakban, mocsarakban él, hallal táplálkozik. Nagy fészkébe 3 fehér színű tojást rak. A hím és a tojó felváltva ül a tojásokon. A kis fiókák 1 hónap alatt kelnek ki. Hazánkban csak a halastavak környékén találkozhatunk egy-egy példánnyal. Halvány rózsaszín változatát rózsás gödénynek is nevezik. Ennek a lába és csőrének felső része piros. Védett madár.

1. Válaszolj a következő kérdésekre!

Mi a pelikán másik neve?  ___________________________________________________
Mekkora a mérete?
___________________________________________________
Mivel táplálkozik?
___________________________________________________
Ki ül a tojásokon?
___________________________________________________
Mennyi idő alatt kelnek ki a fiókák?
___________________________________________________
Hol él a pelikán? 
___________________________________________________
Hazánkban mindenfelé megtalálható? 
___________________________________________________
Hogy néz ki a rózsás gödény?
___________________________________________________

2. Keresd a párját! Kösd össze!

piros                    fészek
borzas                  bőrzacskó
sárga                    tojás
fehér                     gödény
nagy                     csőr
1. Szövegértést fejlesztő feladatlap
    Olvassátok el a mesét és válaszoljatok a kérdésekre!
    Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni.
A kis nyírfa

A parkban egy kis nyírfa állt. Fiatal, zöld levelei voltak. De a nyírfa
nem szívlelte a zöld leveleket. Valami különlegeset akart. Egy nap így
susogott a szélben:                 
– Semmit sem szeretnék jobban, mint aranyleveleket!
Amint a kívánság elhangzott, a nyírfa zöld levelei változni kezdtek.
Amikor a Nap első sugarai kisütöttek, a kis nyírfa úgy ragyogott, mint a
színarany.
Egy járókelő ámulva érintette meg az arany leveleket. Azután néhányat
letépett és beletett a zsebébe.
– Ez szemtelenség – mondta bosszúsan a kis nyírfa, de semmit sem
tehetett.
Később egyre több és több ember érkezett mindenfelől. Mindenki akart
legalább egyet az aranylevelekből.
– Miért is akartam aranyleveleket? – kesergett a kis nyírfa és nagyon
boldogtalanul érezte magát.
Ám a szél meghallotta a kis nyírfa bánatát és gyengéden ide-oda
rázogatta.
És egy napon, amint az első napsugár előbújt, a zöld levelek újra
megjelentek a csupasz ágakon.

Hol játszódik a történet?
_______________________________________________

Mit nem szívlelt a nyírfa?
_______________________________________________

 
Mi volt a kívánsága?
_______________________________________________

Miért lett bánatos?
_______________________________________________

Ki segített a nyírfácskán?
_______________________________________________

1. Szövegértést fejlesztő feladatlap

   Olvassátok el a mesét , oldjátok meg a hozzátartozó feladatokat!
   Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni!
A rét királynője

Egy nap a szél felfedezett egy csupasz rétet, ahol a fű között egyetlen virág sem nőtt. Gondolta, milyen kár, és elment, hogy segítséget kérjen a virágoktól.
– Ki jön velem, hogy megszépítsen egy üres rétet? – susogta.
Minden virág elutasította, ki ilyen, ki olyan kifogással: az egyik nem bírta a hideget, a másik szédült, a harmadik meg attól félt, hogy tönkreteszi a szirmait, és volt, amelyik egyszerűen csak nem akart megválni a kertjétől.
– Még hogy én, a virágok királynője – háborodott fel a rózsa –, szegényes mezőn lakjam?! Csak egy kis margaréta, amely visszahúzódva élt két kő között, csak ő akart a kopár mezőn lakni. A szél jól szemügyre vette, és látta, hogy fehér szirmainak rózsaszínű és lila szegélye van. Nagyon bájos kis virág volt, éppen ilyet keresett!
– És nem fogsz szenvedni az egyedülléttől? – kérdezte tőle a szél.
– Nem, dehogy! – nyugtatta meg a virág.
– Különben is boglárka barátaim hamarosan utánam jönnek.
Akkor a szél felkapta, és egy fuvallattal új otthonába vitte, ahol a kis virágot azóta is a rét királynőjeként szeretik és tisztelik.

1. Sorold fel A rét királynője című mesében megszólaló szereplőket!

2. Karikázd be a helyes válasz betűjelét!

A mese szerint melyik virágot nevezik a rét királynőjének?

a) a rózsát           b) a margarétát                     
c) a boglárkát

Milyen volt a szél által felfedezett rét?

a) virágos            b) dimbes-dombos                         
c) csupasz

Mi volt a szél szándéka?
a) Meg akarta szépíteni a rétet.

b) Virágot akart szedni a réten.

c) Szemügyre akarta venni a virágokat.

1. Szövegértést fejlesztő feladatlap
    Olvassátok el a mondatokat ,rajzoljátok le a mesefüzetbe ,amit olvastatok!
   Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni!
NÉMA ÉRTŐ OLVASÁS FELADATLAPOK 1. OSZTÁLY - tanitoikincseim.lapunk.hu
1. Szótagolás gyakorlása

2. Új ismeret! 
   Elválasztás hosszú kétjegyű mássalhangzók között: 
   Mindkét szótagban kiírjuk a teljes kétjegyű mássalhangzót ! 
   pettyes  -> pety-tyes
   könnyű  -> köny-n
   loccsan  -> locs-csan
   hosszú  -> hosz-szú
   meggyes  -> megy-gyes
   süllyed  -> süly-lyed
   rizzsel   -> rizs-zsel


Füzetbe kérem leírni! Az elkészült munkákat lefényképezve elküldeni.

3. Mi van  a képen?

   Mi történik vele?

   Milyen?
 
   Írjátok le elválasztva a szavakat mf. 43. o. / 4. a,b, c .

4. Válasszatok ki 10 db. képnek a nevét , írjátok le őket szótagolva a nyelvtan füzetbe!

Képtalálatok a következőre: gyümölcsök
1. Első szótag kép párosítása

2. Kérjétek meg édesanyátokat , diktáljon nektek 6db. c, cs,  betűs szót!

   Írjátok le őket az írás füzetbe, majd ellenőrizzétek le közösen.!
   Ha van benne hiba, javítsátok ki!

   Kérem az elkészült munkákat elküldeni.

3. Kisbetű , Nagybetű ?
    Pótold!

Nagybetűs írásfüzetem: 13.o. / 3 .a, c feladat.

4. Olvassátok el a mondatokat! Válaszoljatok egy szóval a kérdésekre!
   Írjátok is le őket!
 
   Nagybetűs írásfüzetem: 13. o. 5. a, b feladat


Megoldókulcs: 3. feladat : csiga, Csaba, cumi, Cili, Csongor, csákó, cipő, Celldömök
                          5. / b feladat : csizmát, Cézár, Cili