2020. május 13., szerda

1. Hiányzó szó

2. Kedves Gyerekek!
   Nyelvtan füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
   Cím : Gyakorlás  ( aláhúzni + dátum )

   Toldalékoljátok a következő szavakat a kérdőszóknak megfelelően.
   autó, cipő, szekrény, tolltartó, fészek, táska, üveg, ruha, telefon, tányér

Hol?
Hová?
Mit?

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.


1.  B, P differenciálás

2.  Nagybetűs írásfüzetem! 26.o. / egész oldal
                                             27.o. / 3. a,c
                                              28.o. / 4. 7.

Megoldókulcs: 27. / a. perec, Pista, Piri, bab, Balaton, rigó, Rába

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.


1. Keresztrejtvény

2.



A mókus 
Kimondottan a fán élő állat. Egész Európában elterjedt. Nappali életmódot él. Télen kijön a szabadba, hidegben bélelt fészekben marad, de nem alszik igazi téli álmot.
Középmagas fák villás ágai közé építi lakhelyét. Minden mókus önálló területen él. A kis mókusok harmincnyolc napi vemhesség után jönnek a világra, és újabb egy hónap múlva nyitják ki a szemüket. Születésükkor csökevényes repülőhártyájuk van, de ez növekedésük közben teljesen visszafejlődik.
A diót, mogyorót és egyéb nem romló élelmet a fák odvába és a földbe rejti el. Gyakran megtörténik, hogy elfelejti, hol van a rejtekhely, így a magvakból növények kelnek ki. Tehát a mókus igen jó „kertész”. 

1. Válaszolj röviden a kérdésekre!
Milyen életmódot él?
___________________________________________________
Hova építi a mókus a lakhelyét?
___________________________________________________
Mennyi ideig vemhes a nőstény?
___________________________________________________
Hány nap múlva után nyitják ki a szemüket?
___________________________________________________
Növekedésük során mi fejlődik vissza?
___________________________________________________
Hova rejtik az élelmet?
___________________________________________________

Miért jó „kertész” a mókus?
___________________________________________________

Az elkészült munkákat kérem elküldeni. Európai mókus – Wikipédia

1. Pótold!

2. Szövegértést fejlesztő gyakorlatok
    Mf. 40.o. / 1.2.3
           41.o. / 4.5.6. 10.

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

Altató-József Attila - Szalay Könyvek
1. Fecskehívogató

2. Szövegértést fejlesztő gyakorlatok
    Mf. 30-31.o. (utolsó feladatot nem kérem megoldani)
 Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

Hová tűntök, drága fecskék? - Dívány

Matematika 4. osztály

Kedves negyedikesek!



Foglaljuk össze mit tanultunk a törtekről. 🙂 Lesz  a videóban új ismeret is. Pl. mikor nagyobb vagy kisebb két tört egymáshoz viszonyítva. 






Füzetbe: Összefoglalás

Végezd el a Tankönyvben a 158/23, 24-es feladatokat.





Számolj ügyesen! Számoljunk könyvben. 72.oldal/6. feladat a.) része






Köszönöm a munkátokat!
Edina néni     

Matematika 3. osztály

Kedves Harmadikosok!


Hogy sikerült a tegnapi hőmérés? Boldogultatok?
Most kezdjük egy kis párosító feladattal. Párosítsd a hőfokokat a dzsungelben!





Írjátok fel a címet a füzetbe; "Negatív számok és a számegyenes"!

Tekintsétek meg az alábbi videót és jegyzeteljétek, rajzoljátok le a füzetbe a lépéseket és a műveleteket!




Mérjétek meg a mai hőmérsékletet is reggel, délben, este! Jegyezzétek le a füzetbe!



Köszönöm a munkátokat!
Edina néni      

Gyógytestnevelés- testnevelés

Szia!

Dobj a dobókockával és végezd el a gyakorlatot a képen látható módon 10-szer!
Kérlek írd le a számokat, amelyeket egymás után dobtál és küld el az email címre!!!

1.o: hatszor dobj
2.o: hétszer dobj
3.o: nyolcszor dobj
4.o: kilencszer dobj

Várjuk a számokat, jó munkát!

Ági néni és Edina néni




Angol

4. osztály:

Kedves Gyerekek!
Ma munkafüzeti gyakorló feladatok várnak rátok.
Nyissátok ki a munkafüzetet a 88-89. oldalon és haladjatok a feladatokkal szépen sorba.
Ezek a feladatok segítenek begyakorolni az ételek helyesírását és azt, hogy hogyan mondjuk "szeretem, nem szeretem".

88./6.  Egészítsd ki a mondatokat a pofi alapján. Szereti azt az ételt vagy nem szereti?
88/1.   Krikázd be a megfelelő szót! Minek a részletét látod a kirakó darabokon?
89/2    Írd be a zöldség vagy gyümölcs nevét, aminek a részletét látod a képen!
89/3.   Írj a gyerekek nevében egy mondatot, hogy szeretik vagy nem szeretik a képen látható ételt. Egész mondatot írj!
89/4   Most te jössz! Rajzolj a keretbe és fogalmazd is meg, hogy a leckében szereplő ételek közül te melyiket szereted és melyiket nem szereted.


Figyelem!

Amikor egy zöldségről vagy gyümölcsről beszélünk ÁLTALÁNOSSÁGBAN, akkor általában többesszámban használjuk.
Például:   I like apples.   -  Én szeretem az almát (általában).
Erre a szabályra figyelj oda, amikor egész mondatokat alkotsz.

Ha kész, fotózd le és küldd el ezt a két oldalt. Remélem fogok tudni rá szép házi feladat ötösöket adni!😊

BYE!