2020. április 29., szerda

Gyógytestnevelés-testnevelés

Sziasztok!

Ma kutatómunka lesz a feladatotok. Küldök egy rövid videót, amelynek megtekintése után egy tesztet kell kitöltenetek. A videót többször vissza nézhetitek és megállíthatjátok. A feladatlapos tesztet az úszás videó megtekintése alapján töltsétek ki, majd a teszt alján lévő küldés gombra kattintsatok!

Úszás videó

Úszás feladatlap

Várom a teszteket.

Ági néni 

Matematika 4. osztály

Kedves Negyedikesek!

A mai alkalommal új témakört kezdünk el!


Először tekintsétek meg a videót akár kétszer, hogy ismerkedjetek a fogalmakkal!



Ha megnéztétek, írjátok fel a füzetbe címnek, hogy "Törtszámok"! 1:30-ig másoljátok le a diákon látott információkat a füzetbe rajzzal, szöveggel kiegészítve. Tehát ábrázold az egyketted, egyharmad, egynegyed fogalmát!





Nagyon szuper vagy! Én jól megéheztem a feladattól egy kis pizzára, és Te?

Akkor pizzára fel! Ha van jó receptetek meg kedvetek süssetek pizzát! Vigyázzatok, hogy igazságosan osszátok el, a család minden tagjának jusson!



Köszönöm a munkátokat!


Beküldési határidő május 3. Szép, hosszú hétvégét kívánok Nektek és Boldog anyák napját!
Éljen május 1-je is! Sziasztok!




Matematika 3. osztály

Kedves Harmadikosok!

A mai alkalommal új témakört kezdünk el!


Először tekintsétek meg a videót akár kétszer, hogy ismerkedjetek a fogalmakkal!



Ha megnéztétek, írjátok fel a füzetbe címnek, hogy "Törtszámok"! 1:30-ig másoljátok le a diákon látott információkat a füzetbe rajzzal, szöveggel kiegészítve. Tehát ábrázold az egyketted, egyharmad, egynegyed fogalmát!





Nagyon szuper vagy! Én jól megéheztem a feladattól egy kis pizzára, és Te?

Akkor pizzára fel! Ha van jó receptetek meg kedvetek süssetek pizzát! Vigyázzatok, hogy igazságosan osszátok el, a család minden tagjának jusson!



Köszönöm a munkátokat!


Beküldési határidő május 3. Szép, hosszú hétvégét kívánok Nektek és Boldog anyák napját!
Éljen május 1-je is! Sziasztok!




1. -ból, -ből, -ról, -ről

2. Gyakorlás: nyelvtan mf. 50.o. / 1. a,b,c ,d
                                                        2. a,
                                             51.o. / 5. a,b

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

1.  Csoportosító

2.  Nagybetűs írásfüzetem: 23.o.

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

3. F vagy T


1. Anyák napi köszöntő dal

2. Olvassátok el Nagy Bandó András: Az én anyukám c. versét ( ok. 147.o.).
    Másoljátok le a nektek legjobban tetsző kettő versszakot .
    Írjátok le, ti miért szeretitek az édesanyátokat.

   Készítsetek rajzot a vers alapján!
   Füzetvezetés: Nagy Bandó András: Az én anyukám (aláhúzni+ dátum).

  Mintás barkácsfilc - feliratos anyák napi koszorúk - Virágos ...
1. Buba éneke

2. Kedves Gyerekek! Május első vasárnapja az Édesanyák, Nagymamák ünnepnapja. 
   Ők azok, akikre mindig számíthatunk, önzés nélkül tudnak szeretni.
   Köszöntsétek ti is édesanyátokat, nagymamátokat virággal ,szívből jövő jókívánságokkal.


3. Olvassátok el Weöres Sándor: Buba éneke c. versét (ok. 135.o.).
    Gyűjtsétek ki a versből ,mikhez hasonlítja magát a beszélő ? 
    Másoljátok le a legjobban tetsző versszakot, készítsetek róla rajzot!

    Füzetvezetés: Weöres Sándor Buba éneke (aláhúzni+ dátum).
  
   Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

Buba éneke | Természeti jelenségek a zenébenWeöres Sándor - Buba éneke - Weöres Sándor, - eckerkata Blogja ...
1. Anyák napi köszöntő dal

2. Olvassátok el Csorba Piroska: Mesélj rólam! c. versét (ok. 64.o.).
    Húzzátok alá a kérdéseket a versben!
   Beszélgessetek édesanyátokkal a vers kérdései alapján! 
   Írjátok le az olvasás füzetbe 4-5 mondatban , amit édesanyátok mesélt nektek!

3. Másoljátok le a legjobban tetsző versszakot , készítsetek hozzá rajzot.

   Füzetvezetés: Mesélj rólam! ( aláhúzni + dátum).

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

Csorba Piroska: Mesélj rólam

Angol

Kedves Gyerekek!

Ezen a héten technikai okból a tegnapi és a mai anyag egyben látható a 3.-osok és a 4.-esek részére.

3. osztály:

Mai témánk a HÁZ. Most amúgy is sokat tartózkodunk otthon a karantén miatt, úgyhogy ez az új téma illeszkedik a mostani életformánkhoz.

Egy videót hoztam nektek, amit itt találtok: https://www.youtube.com/watch?v=mTSUSkSgvE4
Ahogyan készül a rajz a házikóról, megnevezi mindig a következő elemet, amit rárajzol.
Először csak nézzétek meg a videót.
Indítsátok el ezután másodjára is, és rajzoljatok ti is videóval együtt ezekből az építőelemekből egy házat a ti elképzelésetek szerint.
Címnek írjátok fel: This is my house. (Ez az én házam.)
Nyugodtan engedjétek szabadon a fantáziátokat.

Amikor készen vagytok, akkor jelöljétek a képen a következő tárgyakat nyíllal:
window - ablak
door - ajtó
garden - kert
sun - nap
tree - fa
flower - virág

Ezek azok a szavak, amiket nektek is kötelező megtanulni.
A kész munkáitokról küldjetek egy képet nekem emailben: csillag.eva@vargatamas.hu
Vagy Évinek is küldhetitek és ő majd továbbítja nekem.
Jó munkát mindenkinek!

4. osztály:

Szeretettel köszöntelek benneteket!
Nyissátok ki a tankönyved újra a 60. oldalon. Olvassátok át újra az olvasmányt és próbáljátok meg emlékezetből felidézni a ház helységeinek a nevét.
Emlékszel még, hogy hogy mondjuk, hogy nappali?
És a fürdőszoba hogy van angolul?
Tudod-e az étkezőt?
A felsorolás végén van általában a konyha, mert az az egyetlen helység, aminek nem "room" a vége, hiszen mi magyarul se azt mondjuk, hogy konyhaszoba:)

Az olvasmány végével fogunk ma részletesebben foglalkozni.
A gyerekek szépen végignézik Seth király házát, majd eszükbe jut, hogy de vajon hol lehet Toto?
"Where is Toto?"
Nézd csak meg, hogy John mit válaszol!

"He 's in the bathroom!" - Toto a fürdőszobában van.
Ő (fiú) van -ban a fürdőszoba. - szó szerinti fordítás

Nagyon fontos, hogy megfigyeljük: a fürdőszobáBAN .... ezt úgy mondjuk angolul hogy IN the bathroom.
Ez a pici kis "in" szócska a mi magyar -ban, -ben toldalékunk angol megfelelője.

Ezt írd is ki a szótárfüzetedbe.
in = -ban, -ben

Nézd meg most a tankönyved 61. oldalán az 5. feladatot.
Kösd össze a négy képet a hozzájuk tartozó mondattal.
Figyeld, hogy a mondat elején "he" vagy "she" van, mert ez árulja el, hogy fiúról vagy lányról van szó.

Ez könnyű volt, igaz?

Akkor most gyakorlásképpen nyisd ki a munkafüzeted és oldd meg a 76. oldalon a 2. feladatot.
Erről a munkafüzeti feladatról tölts fel egy képet, ha készen vagy.
Ha úgy érzed, hogy készen állsz a a tagadó mondatok alkotására is, akkor bátran csináld meg a 3. feladatot is.
További szép napot nektek! Remélem mindannyian jól vagytok!
BYE!