2020. május 20., szerda

1. Barangoló
   Milyen a táj képe a lakóhelyeden?
   Milyen természeti értékei vannak ?


Készíts rajzot róla!

Szép Mozgó Képek** Nice Gif Picture** – Közösség – Google+ | Képek ...

Matematika 4. osztály

Kedves Negyedikesek!


Tegnap elővettük a negatív számokat.
Ma nem hőmérőn, hanem számegyenesen fogtok dolgozni ezekkel a számokkal.

Tankönyv 147.oldalán.9-10-11.feladatok



A füzetbe írjátok fel, hogy mit nevezünk pozitív és mit nevezünk negatív számnak!




Köszönöm a mai munkátokat!

Matematika 3. osztály

Kedves harmadikosok!


Ma is sokat fogunk rajzolgatni, szerkesztgetni! Kicsit időzünk a tükrözés világában.

Ki az aki szokott hímezni? Kezet fel! Talán nagymamától tanultál, vagy láttál hímzett zsebkendőt, terítőt.

Képzeletben te fogsz mintát tervezni és megrajzolni. Használd a fantáziád!


Kezdetnek egy kis segítség a Munkafüzet 94.oldalán.



Használj azonos színeket! Ne felejtsd el a piros vonal a tükörtengely.
Tervezz Te is a füzetedbe ilyen mintákat!

A szabályos alakzatoknak is van tükörtengelye.


Nézd meg a következő ábrát, próbáld ki te is.! Rajzold meg vonalzó és körző segítségével!



Pirossal jelöld a szimmetriatengelyt (szimmetriatengely=tükörtengely)!



Köszönöm a mai munkátokat!
1. Kvíz

2. Olvassátok el a Beszélő ceruza c. olvasmányt, ok. 99.o.
 

3.  Válaszoljatok írásban a következő kérdésekre! A válaszokat az olvasás füzetbe kérem!
     Füzetvezetés a megszokott módon.
   -  Mit szeretett volna eltitkolni a kisfiú?
   -  Miért akart megszabadulni a ceruzától a kisfiú?
   -  Hogyan sikerült ez neki?
 

4. Milyennek képzelitek el a beszélő ceruzát?
   Rajzoljátok le!

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

 Csuda jó mesék 02 :: Meseország
1.  Egyezés

2. Szövegértést fejlesztő gyakorlatok
    Mf. 11.o. / 2.3.4.5.

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

 De klafa rókának lenni!!:)
1.  N vagy Ny

2.  Szépen, helyesen mf. 48.o. / 1.2.3.4

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

Animoji konvertálás GIF animációvá iPhone X-en | Techwok
1.  Kvíz

2.  Gyakoroljátok a toldalékos szavak helyesírását!
      Mf. 56.o. / 1. a, b
                        2. a,
             57.o. / 3. a,b

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

Fajták és színváltozatok képekkel :: Torpenyul-bunny
1.  Állatok, csoportosító

2.  Szövegértést fejlesztő gyakorlatok
     Mf. 21.o. / egész oldal
    Csirip c. szöveg.

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

CSIRIP FERCSI - webtanitoneni.lapunk.hu

Gyógytestnevelés- testnevelés

Szia!

Mai feladatot a videó elindításakor találod. Keress egy párnát és dolgozz azzal.
Jó munkát!

Ági néni

Ügyességi feladatok párnával

Angol 4. osztály

Kedves Gyerekek!

Biztosan észrevettétek, hogy olyan gyorsan telik az idő, be is fejeztük a 7-es és a 8-as leckét. Tudjátok, hogy két leckénként szoktunk dolgozatot írni, de ez most nehezen megy. Van viszont egy ötletem.
Gyertek, ismételjük át, hogy miket tanultunk ebben a két leckében. Vedd elő a tankönyved, nyisd ki az 54. oldalon és lapozzunk együtt.

7a lecke - You've got big ears
Ebben a leckében a testrészekről tanultunk és megtanultuk kifejezni a birtoklást E/1-ben és E/2-ben:
I HAVE GOT..., YOU HAVE GOT...

7b lecke - What a body!
Ebben a leckében további testrészekről tanultunk és megtanultuk a birtoklást kifejezni E/3- ban: HE/SHE/IT HAS GOT...

7c lecke - Families
Ebben a leckében a családról tanultunk. Átismételtük a családtagok neveit és megtanultuk elmondani, hogy kinek hány fiú és lánytestvére van.

8a lecke - Where's Toto?
Ebben a leckében a Hol?=Where? kérdéssel ismerkedtünk meg, megtanultuk a ház helységeit elmondani angolul és megismertük az IN szócska használatát, ami a magyarban a -ban, -ben toldaléknak felel meg.

8b lecke - Where's Toto?
Ebben a leckében bútorokat, berendezési tárgyakat tanultunk meg angolul megnevezni és további pici elöljáró szavakkal barátkoztunk össze, így most már összesen hárman lettek: IN, ON, UNDER (benne, rajta, alatta).

8c lecke - We've got toys
Ebben a leckében néhány játék nevét tanultátok meg angolul, és a birtoklást megtanultátok kifejezni többesszámban: WE'VE GOT...THEY'VE GOT...

Feladatod a következő:
A jövő heti dolgozat előtt olvasd át az összes olvasmányt újra. Olvasd végig az új szavakat is a lap tetején. A helyesírásukat úgy tudod a legjobban gyakorolni, ha másolást végzel a füzetedbe.
Írd fel tehát az angol füzetedbe, hogy "Másolás" és ennek a két teljes leckének az új szavait másold le egymás alá a füzetedbe.

Ha igazán ügyesen akarsz gyakorolni otthon, akkor egyik nap csináld meg a másolást, másik nap pedig írd mellé a magyar jelentést. Minél többször olvasod át a szavakat, annál jobban fognak tudni megmaradni az emlékezetedben.

Jó tanulást kívánok!
BYE!


Angol 3-4. osztály

3. osztály:

Sajnos az én tankönyvem a digitális oktatás kezdetekor Mártélyon maradt és azóta nem is voltam arra, mert otthon kellett mindenkinek maradni a járvány miatt, de most arra biztatlak, hogy vedd elő a szép angol könyvedet és nézegesd nyugodtan végig. Keress benne színezőt vagy próbálkozz bátran egy-egy összekötögetős feladattal. Nyugodtan nézegesd, fedezd fel. Ha kérdésed van, akkor bátran fotózd le és tedd fel nekem a kérdésed. Ragaszthatsz matricákat is! 😉
Legalább egy 15-20 percet tölts el az angol könyveddel.
BYE!


4. osztály:

Rövid ideig térjünk vissza a Tk. 64. oldalára, ahol van még egy lecke, amit eddig nem vettünk.
8c lecke: We've got toys

Ha megnézed a lap tetején az új szavakat, játékoknak a nevét látod. Ha megvan a CD-d akkor hallgasd meg őket, ha nincs, akkor bátran üsd be a szavakat egy internetes szótárba és hallgasd meg a kiejtést. szerencsére több közülük már ismerős lesz.
Írjuk ki őket a szótárba is. Zárójelben a magyaros kiejtés látható.

doll -    baba     (doll)
plane -  repülő  (pléjn)
jigsaw puzzle - kirakó (dzsigszó pázöl)
bike -   bicikli   (bájk)
computer game - számítógépes játék (kopjútör géjm)
ball .    labda    (ból)

toy -     játék     (tój)

Most nézd meg az olvasmányt!
We've got toys.     (Wív gát tojz)     - Az aposztrofból látod, hogy ez egy rövid alak.
We have got toys. (Wí hev gát tojz) - Ez a teljes alak. Azt jelenti, hogy nekünk vannak játékaink.

Olvasd el figyelmesen, hogy mit mondanak a gyerekek. Ha megvan a CD, akkor hallgasd is meg többször is.

Most figyeld meg a különbséget ésírd is le a füzetedbe ez a pár mondatot.

T/1 : We've got planes.                  -    Nekünk vannak repülőink.
T/3 : They've got two computers.  -    Nekik van két számítógépük.


Most pedig a gyakorló feladatok következnek.
TK. 65. o /2  -  Kösd össze a mondatot a megfelelő képpel. Kinek milyen játékai vannak?
        65. o /3  - Keresd a játékok nevét, amik elbújtak a betűrengetegben.
Mf. 80.o /5B - Írd be a helyes mondatkezdést! Nekünk van vagy nekik van?
       80.o / 1  - Írd be a játékok nevét a keresztrejtvénybe!

Szorgalmi: Mf. 81./2  Írd be, hogy "nekünk van"-We've got... vagy "nekik van" - They've got...!