Közlekedni sokféleképpen lehet! Te mivel szeretsz leginkább közlekedni, utazni? Melyik mennyi időt vesz szerinted időbe? Mennyi lehet időben az a táv, ha otthonról betekersz kerékpárral a suliba? És mennyi idő, ha autóval jöttök?
A következő feladat kicsit komplex, de izgalmas is lehet a maga módján. A tankönyvedben találod meg a feladatot.
Sziasztok harmadikosok!
Hogy vagytok ? Kicsit gyakorolni fogjuk most az időmérést! Írd fel a füzetbe, hogy hány óra van most! Mennyi lesz az idő 30 perc múlva, 40 perc múlva, 60 perc múlva?
Nézzétek meg a mai oktató, magyarázó videót!
Figyeld meg a következő képet! Az időt többféleképpen ki lehet fejezni napszaknak függően! Például ha azt hallod hogy háromnegyed 6, azt úgyis mondjuk, hogy reggel 5:45, vagy délután 17:45.
A percmutató 24-szer megy körbe, akkor telik el egy nap. Ez azt jelenti, hogy 1 nap 24 órából áll. Jegyezd meg! 1 nap= 24 óra (h)
Olvasd csak el őket! Ezek ugyanazt jelentik az időmérésben!
Az első reggeli, délelőtti időszak, a második délutáni, esti.
A következő feladatban olvasd le az órákat írd alá kétféleképpen!
A füzetben végezd el a feladatot!
Végezetül a másodpercre is térjünk ki. Hisz már emlegettük a múltkor. Egy perc az hány másodperc? Akkor kettő, három perc...?
Mehet a füzetbe a feladat!
És fordítva hogyan működik az átváltás? Másodpercből percbe?
A 60-as váltószám marad, csak nem szorozni kell, hanem...? 🙂 Nagyon ügyes vagy! Végezd el ezt is a füzetbe!
Megdicsérlek a mai munkádért! Sokat dolgoztál! Hány óra van most?
2. Olvassátok el Móra Ferenc: A kis bicebóca c. olvasmányt! (OK. 16-17. o.)
3. Válaszoljatok a következő kérdésekre!
Olvasás füzetbe kérem leírni (füzetvezetés megszokott módon).
- Miért csak ősz végén került Peti az iskolába?
- Miért örült a fiú ,hogy a tanítóbácsi a kuckóba ültette?
- Mi volt az a kuckó?
- Miért nem ment délután haza Peti?
- Vajon miért hoztak neki finomságokat a gyerekek?
- Ti hogyan segítettek volna neki?
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.
2. Olvassátok el Zelk Zoltán: Tavaszi dal c. versét, Ok. 34.o.
Húzzátok alá , az állatok feleletét!
Írjátok le a füzetbe , a megszólított állatok nevét, rajzoljátok le őket!
Írjátok le szerintetek, miért várja a tavaszt az őzike, a nyuszi, és a kismadár? Füzetvezetés a megszokott módon!
Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni.
3. Szorgalmi feladat
Olvasás mf. 16.o. /32.
17.o. /33. a ( nem kell kivágni, rajzolni kell)
19.o. / 3.
Ha szorgalmasok voltatok ,küldjétek el a feladatokat jutalompontért!
2. Olvassátok el A három kívánság c. magyar népmesét.
Keressétek ki ,mit kívánt az asszony?
Írjátok le az olvasás füzetbe! (füzetvezetés a megszokott módon).
3. Nektek mi lenne a három kívánságotok?
Írjátok le , őket és rajzoljátok is le!
4. Szorgalmi feladat
Olvasás mf. 34. o. / 2.
Ha szorgalmasak voltatok, küldjétek el jutalompontért!
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.