2020. április 22., szerda

Matematika 4. osztály

Kedves 4. osztály!

Közlekedni sokféleképpen lehet! Te mivel szeretsz leginkább közlekedni, utazni? Melyik mennyi időt vesz szerinted időbe? Mennyi lehet időben az a táv, ha otthonról betekersz kerékpárral a suliba? És mennyi idő, ha autóval jöttök?

A következő feladat kicsit komplex, de izgalmas is lehet a maga módján. A tankönyvedben találod meg a feladatot.





Köszönöm a munkátokat!




Matematika 3. osztály

Sziasztok harmadikosok!
Hogy vagytok ? Kicsit gyakorolni fogjuk most az időmérést! Írd fel a füzetbe, hogy hány óra van most! Mennyi lesz az idő 30 perc múlva, 40 perc múlva, 60 perc múlva?

Nézzétek meg a mai oktató, magyarázó videót!



Figyeld meg a következő képet! Az időt többféleképpen ki lehet fejezni napszaknak függően! Például ha azt hallod hogy háromnegyed 6, azt úgyis mondjuk, hogy reggel 5:45, vagy délután 17:45.
A percmutató 24-szer megy körbe, akkor telik el egy nap. Ez azt jelenti, hogy 1 nap 24 órából áll. Jegyezd meg! 1 nap= 24 óra (h)



Olvasd csak el őket! Ezek ugyanazt jelentik az időmérésben!
Az első reggeli, délelőtti időszak, a második délutáni, esti.



A következő feladatban olvasd le az órákat írd alá kétféleképpen!


A füzetben végezd el a feladatot!



Végezetül a másodpercre is térjünk ki. Hisz már emlegettük a múltkor. Egy perc az hány másodperc? Akkor kettő, három perc...?
Mehet a füzetbe a feladat!



És fordítva hogyan működik az átváltás? Másodpercből percbe?
A 60-as váltószám marad, csak nem szorozni kell, hanem...? 🙂 Nagyon ügyes vagy! Végezd el ezt is a füzetbe!


Megdicsérlek a mai munkádért! Sokat dolgoztál! Hány óra van most?


🙂 Sziasztok !❤





Önmagam kifejezése 

Mese

Hallgassátok meg a mesét ! Rajzoljátok le, mi jut eszetekbe róla? 
Határidő: április 29. 

Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.
1. Csoportosító

2. Gyűjtsetek 10 db. Mit kérdésre válaszoló szavakat? 
   A feladatot a nyelvtan füzetbe kérem. Füzetvezetés a megszokott módon.

  Írjátok át színessel a -t toldalékokat.

3. Válaszoljatok -t toldalékos szavakkal a következő kérdésekre 5-5 szóval!
    - Mit lehet hallani?
    - Mit tudsz megszámolni?
 
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.
1. S vagy Sz?

2. Írólapra dolgozzatok! S, Sz írása.
   Ha nagyon ügyesen sikerült ,utána írjátok meg a sorokat a Nagybetűs írásfüzetem 20.o. / 1. 2.      feladat.

Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni.
1. Nyelvtörők

2. Olvassátok el Móra Ferenc: A kis bicebóca c. olvasmányt! (OK. 16-17. o.)

3. Válaszoljatok a következő kérdésekre!
    Olvasás füzetbe kérem leírni (füzetvezetés megszokott módon).
    - Miért csak ősz végén került Peti az iskolába?
    - Miért örült a fiú ,hogy a tanítóbácsi a kuckóba ültette?
    - Mi volt az a kuckó?
    - Miért nem ment délután haza Peti?
   -  Vajon miért hoztak neki finomságokat a gyerekek?
   - Ti hogyan segítettek volna neki?
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.
A kis bicebóca – Olvasókönyv 2. – - Mozaik Digitális Oktatás
1.  Mondat és kép párosítása

2.  Olvassátok el Zelk Zoltán: Tavaszi dal c. versét, Ok. 34.o.
     Húzzátok alá , az állatok feleletét!
     Írjátok le a füzetbe , a megszólított állatok nevét, rajzoljátok le őket!

     Írjátok le szerintetek, miért várja a tavaszt az őzike, a nyuszi, és a kismadár? 
     Füzetvezetés a megszokott módon!

     Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni.

3. Szorgalmi feladat
    Olvasás mf. 16.o. /32.
                         17.o. /33. a ( nem kell kivágni, rajzolni kell)
                         19.o. / 3.

Ha szorgalmasok voltatok ,küldjétek el a feladatokat jutalompontért!
Tavaszi dal - Zelk Zoltán - Régikönyvek webáruház
1.  Írott A,B,C rendezése

2. Olvassátok el A három kívánság c. magyar népmesét.
    Keressétek ki ,mit kívánt az asszony?
    Írjátok le az olvasás füzetbe! (füzetvezetés a megszokott módon).
 

3. Nektek mi lenne a három kívánságotok?
    Írjátok le , őket és rajzoljátok is le!

 4. Szorgalmi feladat
     Olvasás mf. 34. o. / 2.
Ha szorgalmasak voltatok, küldjétek el jutalompontért!

Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.
A három kívánság | Illusztrációk, Illusztráció, Óvoda

Angol 4. osztály

Kedves Gyerekek!

Új leckébe kezdünk így a tavaszi szünet után.
Nyissátok ki a Tankönyveteket a 60. oldalon.
A lecke címe: Where's Toto?   ---->   Hol van Toto?

Akinek megvan a tankönyvhöz tartozó CD, és le is tudja játszani az most keresse meg a 8a leckéhez tartozó részt.

A lap tetején az új szavakat látod, mely a ház helységeinek a megnevezései angolul.

Nyisd a szótárfüzeted és először is másold be az új szavakat.

dining room: étkező    (dájning rúm)
bedroom: hálószoba     (bedrúm)
bathroom: fürdőszoba   (báthrúm)
living room: nappali      (living rúm)
kitchen: konyha             (kicsön)

Ha készen vagy a másolással, akkor olvasd végig és ha megoldható, hallgasd is meg az olvasmányt.

A hablány az apukája házába viszi a gyerekeket és ott először megmutatják a házat.
Próbáld hangosan is elolvasni a mondatokat!

Ezután nyisd ki a munkafüzeted és oldd meg a 75. oldalon az 1. feladatot.

Ha bárkinek bármi kérdése van, nyugodtan keressetek.
BYE!😊