2020. április 21., kedd

Az emmauszi tanítványok.

3.Mártély.
Youtube:Az emmauszi úton.
Vagy:Az emmauszi tanítványok.

Reggel a tóparton.

2.Mártély.
A tanítványok húsvét után visszatértek a halászathoz, mivel eredetileg hálászok voltak.
Egyik hajnalban amikor nem fogták semmit, el indultak a part felé, és látták hogy valaki áll a parton.
Hallották, hogy valaki odakiált nekik, hogy "Fiam nincs valami ennivalótok?"
El mondták hogy nem fogták semmit.
Jézus mondta nekik, hogy vessék ke a hálót a bárka jobb oldalán.
Ámulatukr annyi hal volt benne, hogy szakadozott a háló!
János apostol felismerte Jézust, szólt Péternek, hogy az Úr az.
Erre Péter beugrott a vízbe és sietett Jézushoz.
Ennek a történetnek az a lényege, hogy Jézus mindig velünk van mégha nem is látjuk.
Ő tudja mire van szükségünk, mit szeretnénk.
Bátran hívjuk segítségül Jézus nevét!

Jézus és Tamás.

Tk:62-63-ig.
Jézus feltámadása után megjelenő a tanítványoknak,de mivel Tamás nem volt ott, nem hitt nekik.
Következő alkalommal megjelenő akkor is amikor Tamás ott volt.
Akkor már el hitte, mert látta.
Ne arra törekedjünk hogy a szemünkkel lássuk, hanem a szívünkkel!
Jézus él, sokaknak megjelenő, és mi hiszünk nekik!

A feltámadás.

3.Mártély.
Két anyagot fogtok kapni a hétváltás miatt.
1.Anyag:A feltámadás.
Jézust nagy pénteken halálraítélték és keresztrefeszítették.
Jött  Húsvét ünnepe, ezért nagyon sietni kellett a temetéssel
Abban az időben az volt a szokás, hogy a halottak bekenték illatos olajjal. Erre akkor már nem volt idő.
Vasárnap hajnalban a Szent asszonyok kimenetek a sziklasírhoz, hogy bekenjéj Jézus testét.
Nagy ámulatukra üres volt a sír.
Azt hitték, hogy valaki ellopta a Jézus testét, amikor Jézus megjelenő nekik!
Volt ám nagy öröm.
Rohantak vissza a tanítványok hoz, hogy el mondják a jó hírt.
Az apostolok is örvendeztek, hiszen él a Mesterük.
Jézus ma is él, és velünk van minden nap!

A feltámadás.

2.Mártély.
Két anyagot fogtok kapni a hét csere miatt.
Első
 anyag:A feltámadás.
Jézust nagy pénteken keredztrefeszítették, és meghalt a kereszten.
A húsvéti ünnep miatt sietni kellett a temetése, így az akkori szokás szerinti olajjal való megkenése elmaradt.
A Szent asszonyok harmadnap vasárnap kimenetek a sziklasírhoz, hogy illatos olajjal bekenjék Jézus testét.
Nagy ámulatukra a sír üres volt.
Nagyon elcsodálkoztak.
Azt hitték valaki lelopta a testet.
Ahogy ezen szomorkodtak, égyszercsak Jézus megjelent nekik.
Alig akartak hinni a szemük ék!
Bánatuk nagy örömre fordult, és rohantak az apostolok hoz hogy hírül vigyék Jézus feltámadását.
Az apostolok is nagyon boldogok lettek.
Jézus minden nap velünk van, tehát él!

Matematika 2. osztály

Kedves Másodikosok!

Gyakoroljátok a 9-es bennfoglalótáblát a tankönyv feladataival!



Jutalmul a mai napért hoztam nektek egy játékot. Hasznos időtöltés kívánok!




Köszönöm a mai munkátokat!





Matematika 1. osztály

Kedves elsősök!

Gyakoroljátok a 12-ből való kivonást munkafüzetben!




Gyakorlásképpen következzen egy kis játék!





Köszönöm a mai munkátokat!




Testnevelés

Kedves gyerekek és szülők!


Most egy kis felmérést szeretnék csinálni! Mérjétek fel stopper segítségével, hogy 400m futást mennyi idő alatt tudtok teljesíteni! Küldjétek át a mért időt e-mailben a blog e-mail címére! 
Akinek közel van a betonpálya, az kérem használja. 🙂 4 kört jelent a betonpályán.(iskola háta mögött)


Határidő: április 26.




Köszönöm szépen!





Matematika 4. osztály

Sziasztok Negyedikesek!


Na, hány óra van most? Nézd meg gyorsan!

Remélem boldogultatok tegnap az időméréssel!

Tekintsétek meg a mai videót!




Füzetbe írjátok fel a múltkori cím alá a következő tudnivalót!



Emlékeztek amikor Testnevelés órán 400m-t vagy 2000m-t futottunk? Nagy szerepe van az időmérésnek. A perc-másodperc mérésre gondolok, hiszen ebből tudom megmondani, hogy ki milyen jól teljesít, és hányast fog kapni. 🙂

A TK. 149.oldalon értelmezd az 1-es feladatot! Értelemszerűen válaszold meg a kérdéseket! Váltsd át szekundumba az eredményeket!







Köszönöm a munkátokat! Szép napot Nektek!
Edina néni




Matematika 3. osztály

Sziasztok Harmadikosok!

Hány óra van most? Nézd meg gyorsan!

Remélem boldogultatok tegnap az időméréssel!

Egy gyors rajzolós feladatot hoztam elsőként! (Mf. 81/1.2. feladat)



Jelöld kékkel a kismutatót, ami az órát mutatja! Pirossal a perc mutatót!

A 2. feladatnál láthatsz érdekességet. Pl. az hogy 14:30 az délután 2 óra 30 percet jelent. (2:30, fél3)


Ha végeztél, nézd meg a következő videót a képre kattintva!


A füzetbe írd fel kérlek a múltkori óra alá a mai szabályt/átváltást!




Köszönöm a mai munkátokat!
További szép napot kívánok!
Edina néni







1. Tavaszi virágcsokor
     Készítsetek tavaszi virágcsokrot, színes papírból rajzlapra ( bármilyen technikával).
    A(z) VIRÁGOK nevű tábla 101 legjobb képe | Virágok, Kreatív és ...Tavaszi virágok papírból | Papírművészet, Kézműveskedés ...

    Határidő: április 29. 
1. Én is növök, fejlődök 
    Tested folyton növekszik, fejlődik
    Nem csak magasabb , egyre erősebb és okosabb leszel.
    Csecsemőkorban még sok szülői segítségre volt szükségetek.
    Kisgyermekkorban bölcsibe, óvodába jártatok.
    Most gyermekkorban vagytok.
    Később serdülővé, ifjúvá , felnőtté ,majd idős emberekké váltok.

2.  Kérjétek meg édesanyátokat, meséljen nektek! Milyen csecsemők és kisgyermekek voltatok?
     Írjátok le 4-5 mondatban az írás füzetbe!
    Füzetvezetés : Mesélj rólam!
                           Aláhúzni + dátum

    Ragasszatok be egy csecsemőkori vagy egy kisgyermekkori fényképet!
    Az elkészült munkákat kérem lefényképezni.

Kreskówka Mężczyzna Wzrost Postaci I Proces Starzenia Się ...
Környezet 3. osztály 

1.  A virágok titkai
    A virágoknak szépségük , illatuk, színük, jelentésük van.
    A virágok sokasága szép, kellemes, megnyugtató látvány.
    A virág a növény szaporító szerve. 
   A virágos növény néhány részét már ismeritek.
Ember a természetben - 2. osztály | Sulinet Tudásbázis
2.  Ismerkedjünk meg a virág részeivel.
     A virág részei - PALM -interactive platform for language learning
3. A rovarokat a színeik és az illatok vonzzák.
    A virágpor szemeket egyik virágról viszik a másikra (beporzás).
 
4. Mf. 53.o./ 1,5. 
   Füzetbe kérem írjatok virágokról szóló dalcímeket.
   Rajzoljátok le kedvenc virágaitokat!
    Mit jelent a virágének kifejezés?

Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.


Környezet 4. osztály 

Megismerkedtetek a Földdel , Nappal, és a Holddal.
Megtudtátok ,hogy 1 év  365 vagy 366 napból áll.
                                1 nap 24 óra 
                                1 óra 60 perc
                                1 év 12 hónap
                                1 hónap 30 vagy 31 nap  (kivéve: február 28 vagy 29 nap)
A naptár segít tervezni a tennivalóinkat,megkönnyíti az időbeosztásunkat.
Az időt különböző órákkal mérhetjük.
1. Kutassatok, búvárkodjatok:
    Milyen órafajták voltak és vannak?
    Írjátok le a füzetbe ! Egyet közülük rajzoljatok is le!
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.

Régi Antik órák felvásárlása, akár hibás órákat is megveszünk ...Antik Óra Régi - Ingyenes fotó a Pixabay-en
1. Kvíz

2. Új ismeret
   Az ige ragozása

 Füzetbe kérem leírni, füzetvezetés a megszokott módon, cím aláhúzva + dátum.

Az igék ragozhatók egyes és többes számban. 
Egyes szám:  én   E/1.   olvasok
                      te    E/2.   olvasol
                      ő     E/3.   olvas

Többes szám: mi  T/1.   olvasunk
                       ti     T/2.  olvastok
                       ők    T/3.  olvasnak

3. Ragozzátok el a füzetbe az ír igét!
   
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni!
1. Szótő, toldalék

2. Új ismeret
    A - t, toldalékos szavak 
   (Füzetbe kérem leírni, cím aláhúzva + dátum).

   A Kit? , Mit? , Kiket? , Miket? kérdésre válaszoló szavak - t toldalékot kapnak. 

   gyerek  -> gyereket
   szamóca -> szamócát
   fák        -> fákat
   tanulók  -> tanulóka

3.  Olvassátok el a következő meserészletet!
     Keressétek ki a szövegből , a Kit? kérdésre válaszoló szavakat!
     Írjátok le a füzetbe és színessel a -t toldalékot írjátok át!

     Az eltévedt Mátyást egy öreg anyóka fogadta be éjszakára.
     Finom levessel kínálta meg a fáradt és éhes királyt.
     Mátyás gazdagon megjutalmazta az anyókát , a kapzsi szakácsot pedig elkergette.

Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.
1. z, Zs megkülönböztetése

2. Ismétlés, gyakorlás 
    Nagybetűs írásfüzetem : 17.o. /1 . illetve a fölötte lévő kettő sor
 
3. Kisbetű? Nagybetű?  Írd le !

   Nagybetűs írásfüzetem: 18.o./ 3 a,c


4. Játékgép
    Folytasd a gép munkáját, írd le a szavakat!
    Nagybetűs írásfüzetem: 19.o. /5.


Megoldókulcs: 18.o./ 3 a,  zsír, Zsolt, zene, zaj, zsiráf, Zalán ,Zsófi,
                                           Zsuzsanna,


                                             Zsiga és Zoli zoknit húz.
A többi feladatot kérem lefényképezve elküldeni. A nagy írott Z, Zs betű - YouTube

Angol 3-4. osztályosok

Kedves Gyerekek!

Biztosan tudjátok, hogy április 22. a Föld napja az egész világon.

Erről a napról minden évben angolból is említést teszünk, hiszen biztosan emlékeztek, hogy beszélgettünk róla: az angol egy világnyelv, amit az egész bolygón rengeteg ember megtanul, pont azért, hogy tudjanak beszélgetni egymással.

Ezek a gondolatok a jelenlegi helyzetben kimondottan fontosak, hiszen most a világon sokan vannak bajban a járvány miatt, fontos, hogy érezzük: teljesen mindegy, hogy ki milyen országban született, az embereknek össze kell fogniuk, hogy mindenkinek jó legyen.

Azért választottam nektek kimondottan ezt a Föld napi színezőt vagy egyénileg is elkészíthető rajzot angolból, mert az ablakba kitett szíveknek most más jelentésük is van. Az otthon lévő emberek így köszönik meg az orvosoknak, rendőröknek, buszvezetőknek és mindenkinek, akik a többiekért dolgoznak a munkájukat.

A mai feladatod annyi lesz angolból, hogy készíts te is egy ilyen rajzot egy lapra és, ha úgy érzed, hogy szeretnéd, hogy más is lássa, akkor tedd ki nyugodtan április 22-én az ablakodba.

Az idei Föld napja, az együttérzés és az összefogás napja is egyben.😊


Earth Day : így van angolul, hogy Föld napja, te is írd rá a lapodra!

Elkészítés:
Középre rajzolj te is szíveket, köré pedig kört, ami a bolygót jelképezi!
A külső ívre nyugodtan rajzolj olyan dolgokat, amik neked tetszenek. Házikókat, állatokat, bármilyen virágot, hegyeket, akár gyerekeket is.

Nagyon örülnék, hogy ha az elkészült munkákról küldenétek vissza fotót, hogy megcsodálhassam, de nem kötelező.

Ez a bolygó az egyetlen otthonunk, fontos, hogy nagyon szeressük!💓

Angol

Kedves 4. osztályosok!

Remélem jól telt a tavaszi szünetetek!😊

WELCOME BACK!

Egy kis ismétléssel rázódunk vissza a tanulásba...
Nézd meg ezt a képet és keress rajta olyan testrész neveket, amiket eddig még nem tanultunk.
Legalább négyet biztosan fogsz találni.  

MY BODY
 Találós kérdésem a következők:

1. Szerinted melyik szó jelenti azt, hogy "has"?
2. Szerinted melyik szót ejtem majd úgy, hogy <csin>?
3. Szerinted a szemöldök megnevezése szerepel az ábrán angolul? 
4. Szerinted melyik szó fejezheti ki azt, hogy "mellkas"?

Megfejtéseidet a füzetbe írd, de szorgalmi feladatnak el lehet készíteni ezt az ábrát a füzetbe úgy, hogy minden angol szó mellett szerepeljen a magyar jelentése. Internetes vagy nyomtatott szótárt használj. Természetesen a jutalom sem marad el!😉

BYE!