2020. április 6., hétfő

Youtube:A búcsú a sora. - Az utolsó vacsora.

Youtube:Biblia gyerekeknek. 111.A Búcsú a sor. - Az utolsó vacsora.

Matematika 3. osztály

Sziasztok Harmadikosok!

Mai témánk: "A szorzat több 1000-nél"

Tekintsétek meg az alábbi magyarázó videót!


Oldjátok meg a Tankönyvben a gyakorló feladatsort! (Tankönyv 154. oldal)




Köszönöm a munkátokat!







Matematika 4.osztály

Sziasztok negyedikesek!

Tekintsétek meg az alábbi videót a tükrözésről 😊


Készítsetek ti is otthon hasonlót legójátékokkal vagy bármilyen használati eszközzel. Legyen egy színes szalag a tükör ( szimmetria tengely)! Az elkészült munkáról  kérek fényképet elküldeni a blogos e-mail címre!

Adok egy kis segítséget:




Köszönöm a munkátokat!


1. Jellemzés 
    Jellemzést készíthetünk : 
    önmagunkról ,barátunkról, számunkra kedves személyről , testvérünkről, híres emberekről. 


2. Olvassátok el, milyennek látta Mátyás királyt udvari történetírója?Fogalmazás mf. 47.o./ 2/a. f.
    Húzzátok alá a szövegben kék színessel ,azokat a mondatokat:
    amelyek Mátyás király külső tulajdonságait írják le. 
    Zöld színessel azokat a mondatokat ,amelyek Mátyás király belső tulajdonságait írják le.  
   

3.   A feladatot a fogalmazás füzetbe kérném megoldani
    ( cím, A jellemzés, aláhúzva dátum, középre  Mátyás király, a tulajdonságait csoportosítva leírni). 

     Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni. 

    Határidő: április 17.  


1. Ha fogalmazást írtok , a kiválasztott témához anyagot , adatokat,
    ismereteket, ötleteket kell  gyűjteni.
    Ez többféle módon lehetséges.


megfigyelés                   Olvasás

    visszaemlékezés                       elképzelés 


2.  Növény vagy állat a kiwi? 
    Olvassátok el a fogalmazás   mf.55.o./5/a szöveget. 
    Húzzátok alá azokat a mondatokat ,amit eddig nem tudtatok a  
    kiwiről.  
    Rajzoljátok le a gyümölcsöt és a madarat a füzetbe ,majd írjátok 
    le az aláhúzott mondatokat! 
    Határidő: április 17.  
    Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni. 

Kedves Gyerekek! 
A feladatokat a füzetbe kérem megoldani. 
Határidő: április 17. 
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.

A HÉTALVÓ MALAC
Murci, a malac nem bírt reggel felkelni. Ébresztőórája hangosan
csengetett hétkor, de Murci nem hallotta. Nyolckor beröppent a
tanyaudvarról a kakas, felszállt az ágy fejére, és fél órán keresztül
kukorékolt, olyan hangosan, ahogyan a torkán kifért. Murci malac
mégsem ébredt fel.
– Hadd, próbáljam meg én is - mondta a bagoly, és kilenctől tízig
huhogott.
Akkor hazarepült, hogy estig aludjon. Hát Murcit nem lehet
felkelteni. Tizenegy órakor az öreg, szürke szamár dugta be a fejét
a hálószoba ablakán. Fülsiketítően iázott Murci fülébe; végül a
többiek arra kérték, hagyja már abba! Hogy alhat Murci ekkora
lármában? Hát már sosem fog felébredni? Tizenkét órakor azt
mondta a gazdasszony:
– Én tudom, mitől ébred fel Murci. Kinyitotta a szoba ajtaját és
bekiáltott:
– Az ebéd tálalva! Murci abban a szempillantásban felébredt, és
kirohant ebédelni.
Ugye, most már te is fel tudnád kelteni a hétalvó malacot!


1. Sorold fel az összes szereplőt!  

2. Helyes sorrendben írjátok le a mondatokat a füzetbe!
___ A szamár és a bagoly sem jár sikerrel.
___ Murci órája hiába csörög.
___ A kakas nem tudja felkelteni.
___ A gazdasszony tudja a megoldást. 

                           A három kismalac” a játszóházban :: Vecsés Város Önkormányzata

Kedves Manócskák!
A feladatok megoldását a mesefüzetbe kérném.
Határidő: április17.
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.
A SÜN 
Süni a kertben | Napocska
A sün hátát és oldalát tüskék borítják. Ellenség közelében védekezésül gyorsan összegömbölyödik. Félénk, magányt kedvelő állat. Táplálékát éjszaka szerzi. Főként rovarokat eszik, ezért hasznos.

       1.  Rajzold le, milyen a sün, amikor ellenség közelít hozzá!




2. Keretezd be a szövegben, mikor szerzi a sün a
   táplálékát!