Az elkészült munkákat lefényképezve a martelyiskola2020@gmail.com címre várjuk! köszönjük szépen :)
2020. május 14., csütörtök
Testnevelés 1-4.
Kedves Gyerekek!
Végezzétek el a törzsizom, karizom, hasizom erősítő gyakorlatokat!
Eégszségetekre!
1. Az igekötős igék
Emlékeztető
Igekötők: meg, le, fel, szét, össze, vissza, át, rá, ki, be, ide, oda
Ha az igekötő közvetlenül az ige előtt áll , akkor egybe írjuk az igével ( pl. kimegy, bejön ).
Ha az igekötő közvetlenül az ige után áll, akkor az igétől külön írjuk ( pl. adja oda, írd le).
Ha az igekötő és az ige között más szó áll, mind a három szót külön írjuk
( pl. ki se néz, el is jött ).
2. Feladatok
Mf. 73.o. / 1. a,b,c
2. a,
74.o. / egész oldal
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Emlékeztető
Igekötők: meg, le, fel, szét, össze, vissza, át, rá, ki, be, ide, oda
Ha az igekötő közvetlenül az ige előtt áll , akkor egybe írjuk az igével ( pl. kimegy, bejön ).
Ha az igekötő közvetlenül az ige után áll, akkor az igétől külön írjuk ( pl. adja oda, írd le).
Ha az igekötő és az ige között más szó áll, mind a három szót külön írjuk
( pl. ki se néz, el is jött ).
2. Feladatok
Mf. 73.o. / 1. a,b,c
2. a,
74.o. / egész oldal
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. Toldalékos főnév
2. Mit tudtok a főnévről?
Kedves Gyerekek!
Kérlek benneteket, tanulmányozzátok át , amit a főnévről tanultunk!
( Segítség a nyelvtan füzet).
3. Feladatok
Füzetben dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
Csoportosítsátok a főneveket, jelentésül alapján!
ünnep, számítógép, cipő, varjú, ellenőr, autó, vasút, jutalom, jóság, toll, holló, olló, tűzoltó, vonalzó, szemetet
Élőlény neve:
Élettelen dolog neve:
Gondolati dolog neve:
4. Melyik -ó végű főnévre gondoltam?
Találjátok ki, a meghatározások alapján!
Pelyhek formájában lehulló fehér , téli csapadék.......
Nagyobb , vízi közlekedési és szállító eszköz......
A pók által szőtt háló.....
A világűrben való közlekedésre alkalmas szerkezet.......
5. Másoljátok le a szavakat és kössétek össze az ellentétes jelentésűeket!
szürkület, vidámság, hűség, völgy, jutalom, szomorúság, virradat, hegy, árulás, büntetés
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
2. Mit tudtok a főnévről?
Kedves Gyerekek!
Kérlek benneteket, tanulmányozzátok át , amit a főnévről tanultunk!
( Segítség a nyelvtan füzet).
3. Feladatok
Füzetben dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
Csoportosítsátok a főneveket, jelentésül alapján!
ünnep, számítógép, cipő, varjú, ellenőr, autó, vasút, jutalom, jóság, toll, holló, olló, tűzoltó, vonalzó, szemetet
Élőlény neve:
Élettelen dolog neve:
Gondolati dolog neve:
4. Melyik -ó végű főnévre gondoltam?
Találjátok ki, a meghatározások alapján!
Pelyhek formájában lehulló fehér , téli csapadék.......
Nagyobb , vízi közlekedési és szállító eszköz......
A pók által szőtt háló.....
A világűrben való közlekedésre alkalmas szerkezet.......
5. Másoljátok le a szavakat és kössétek össze az ellentétes jelentésűeket!
szürkület, vidámság, hűség, völgy, jutalom, szomorúság, virradat, hegy, árulás, büntetés
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. Csoportosító
2. Levélíró gyakorlatok
Mf. 65. / 2. a,
66. / 2. a,c
67. / 3. b,
68. / 5. a,b
6. a,
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
2. Levélíró gyakorlatok
Mf. 65. / 2. a,
66. / 2. a,c
67. / 3. b,
68. / 5. a,b
6. a,
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. Csoportosító
2. Az írok, költők, néha életre keltenek , megszólaltatnak különböző tárgyakat, dolgokat.
Mf. 66.o. / 5. a,b olvassátok el!
3. Szólaltassatok meg , keltsetek életre ti is, különböző tárgyakat!
Úgy írjatok róla, mintha csakugyan ők mesélnének , dicsekednének vagy parancsolnának.
Képzeljétek magatokat pl: cipőtök, táskátok, kesztyűtök vagy a ceruzátok helyébe.
Miről mesélnének ezek a tárgyak?
Válasszatok az alábbi címek közül?
A cipőm panaszai.
Beszél az iskolatáskám.
Keres a kesztyűm.
( 5-6 mondatos fogalmazást ,kérem írjatok a füzetbe)!
Füzetvezetés a megszokott módon.
Határidő: május 21.
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.


2. Az írok, költők, néha életre keltenek , megszólaltatnak különböző tárgyakat, dolgokat.
Mf. 66.o. / 5. a,b olvassátok el!
3. Szólaltassatok meg , keltsetek életre ti is, különböző tárgyakat!
Úgy írjatok róla, mintha csakugyan ők mesélnének , dicsekednének vagy parancsolnának.
Képzeljétek magatokat pl: cipőtök, táskátok, kesztyűtök vagy a ceruzátok helyébe.
Miről mesélnének ezek a tárgyak?
Válasszatok az alábbi címek közül?
A cipőm panaszai.
Beszél az iskolatáskám.
Keres a kesztyűm.
( 5-6 mondatos fogalmazást ,kérem írjatok a füzetbe)!
Füzetvezetés a megszokott módon.
Határidő: május 21.
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)