2020. május 14., csütörtök

Fejlesztés - Matematika 3.o.


Fejlesztő óra - A fülemüle









Testnevelés 1-4.

Kedves Gyerekek! Végezzétek el a törzsizom, karizom, hasizom erősítő gyakorlatokat! Eégszségetekre!
1. Madarak, fák napja
    Készítsetek különböző technikával rajzot .

Május 10-e a Madarak és Fák napja. A... - Pannon-tenger Múzeum ...Május 10. - Madarak és fák napja! "A... - Avasi Arborétum Miskolc ...Jeles Napok - A madarak és fák napja
1.  Az igekötős igék
      Emlékeztető
      Igekötők:  meg, le, fel, szét, össze, vissza, át, rá, ki, be, ide, oda

      Ha az igekötő közvetlenül az ige előtt áll , akkor egybe írjuk az igével ( pl. kimegy, bejön ).
      Ha az igekötő közvetlenül az ige után áll, akkor az igétől külön írjuk ( pl. adja oda, írd le).

      Ha az igekötő és az ige között más szó áll, mind a három szót külön írjuk
      ( pl. ki se néz, el is jött ).

2.  Feladatok
     Mf. 73.o. / 1. a,b,c
                       2. a,
            74.o. /  egész oldal

Az elkészült munkákat kérem elküldeni. 

1.   Toldalékos főnév


2.  Mit tudtok a főnévről? 
    Kedves Gyerekek!
    Kérlek benneteket, tanulmányozzátok át , amit a főnévről tanultunk!
   ( Segítség a nyelvtan füzet).

 
3. Feladatok
   Füzetben dolgozzatok!  Füzetvezetés a megszokott módon.

   Csoportosítsátok a főneveket, jelentésül alapján!
   ünnep, számítógép, cipő, varjú, ellenőr, autó, vasút, jutalom, jóság, toll, holló, olló, tűzoltó, vonalzó, szemetet

  Élőlény neve:
  Élettelen dolog neve:
  Gondolati dolog neve:

4. Melyik -ó végű főnévre gondoltam? 
   Találjátok ki, a meghatározások alapján!
  Pelyhek formájában lehulló fehér , téli csapadék.......
  Nagyobb , vízi közlekedési és szállító eszköz......
  A pók által szőtt háló.....
  A világűrben való közlekedésre alkalmas szerkezet.......
 
5. Másoljátok le a szavakat és kössétek össze az ellentétes jelentésűeket! 
    szürkület, vidámság, hűség, völgy, jutalom, szomorúság, virradat, hegy, árulás, büntetés

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.


1.  Kedves Gyerekek!
     Füzetbe dolgozzatok! Cím: Időbolt ( aláhúzni + dátum).
   
    Mit ? , Mennyit? , Miért  vásárolnátok az időboltban?

 
2. Olvassátok el Időbolt c. verset , ok. 67.o.
   

3. Ti, milyen boltot nyitnátok , írjátok le , mit , mennyiért árulnátok? 
    
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

Mesebolt · Gazdag Erzsi · Könyv · Moly
1. Kutatómunka
   Példaképem a sportban!

   Búvárkodjatok! Kedvenc sportolótokról írjatok 6-7 mondatot.
   Miért őt választottátok? 
    Füzetvezetés a megszokott módon!

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

Ők a legértékesebb sportolók Magyarországon - NSOKi szerzett több gólt a BL egyenes kieséses szakaszában - Ronaldo ...
1. Csoportosító

2.  Levélíró gyakorlatok
     Mf. 65. / 2. a,
            66. / 2. a,c
             67. / 3. b,
            68. / 5. a,b
                   6. a,

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. Csoportosító

2.  Az írok, költők, néha életre keltenek , megszólaltatnak különböző tárgyakat, dolgokat.
    Mf. 66.o. / 5. a,b  olvassátok el!

3.  Szólaltassatok meg , keltsetek életre ti is, különböző tárgyakat!
     Úgy írjatok róla, mintha csakugyan ők mesélnének , dicsekednének vagy parancsolnának.

     Képzeljétek magatokat pl: cipőtök, táskátok, kesztyűtök vagy a ceruzátok helyébe.
     Miről mesélnének ezek a tárgyak? 
     Válasszatok az alábbi címek közül? 
      A cipőm panaszai.
      Beszél az iskolatáskám.
      Keres a kesztyűm.
 
     ( 5-6 mondatos fogalmazást ,kérem írjatok a füzetbe)!

      Füzetvezetés a megszokott módon.
      Határidő: május 21. 
Az elkészült munkákat kérem elküldeni. 

Hamupipőke piacra dobta a cipellőit, amik nem üvegből vannakMit visel Hamupipőke? - Nesze!szerVARÁZS CERUZA, KOH-I-NOOR, 3405, MAGIC NEON - Webáruház ...