2020. április 16., csütörtök

Testnevelés

Sziasztok gyerekek!

Ma egy videó segít nekem tesi órát tartani.
Végezzétek el a videóban látható gyakorlatokat. Csak olyan feladatot csináljatok, ami a szüleitek számára is biztonságos!





Maradjatok mozgásban!

Sziasztok!

Matematika 2. osztály

Sziasztok 2-os nyuszik!


Hogy vagytok? Hogy telt a tavaszi szünet? Pihentetek, játszottatok sokat? Ki mennyi tojást festett, vagy csoki nyulat fogyasztott?
Ha szeretnétek, készítsetek a matematika füzetbe erről egy rajzot "Az én Húsvétom számokban" címmel!  Legyen szép, színes! Dolgozz egy egész lapfelületen!


Folytassuk egy kis fejtörő, fejszámolást elősegítő feladattal!




Megpróbálod lerajzolni a füzetbe?
Azonos színekkel dolgozz! Vigyázz a műveleti jelekre!
Utolsó sorban a szorzás elsőbbrangú!


Ismételjük át a legutóbb tanult szorzótáblákat! Segít ebben egy dalba foglalt szorzótáblás videó 🙂





Ismételjük át a kilences szorzótáblát is!
A füzetbe felírtad már a szorzótáblát és memorizáltad. Most nyisd ki a füzeted és ismételd át!
Hoztam egy aranyos második osztályos kisfiútól videót, aki megmutatja, hogyan tudta könnyen megtanulni ezt az igen nehéz szorzótáblát!



Ha tetszik és értetted, Te is alkalmazhatod!


Végezetül csináljátok meg a Tankönyv 138. oldalán lévő feladatokat!



A füzetképről és a tankönyvről kérek visszaigazolást a blog e-mail címére! Határidő április 20. Köszönöm.

Kellemes hétvégét kívánok!
Edina néni

Matematika 1.osztály

Sziasztok kis nyuszik!

Hogy vagytok? Hogy telt a tavaszi szünet? Ki mennyi tojást festett, vagy csoki nyulat fogyasztott?
Ha szeretnétek, készítsetek a matematika füzetbe erről egy rajzot "Az én Húsvétom számokban" címmel! 🙂
Legyen szép, színes és dolgozz egy egész lapfelületen!



Szöveges feladat

Olvasd el és oldd meg a feladatot a füzetedbe!




Emlékeztek, hogy szünet előtt mivel foglalkoztunk? Tízes átlépéses kivonással. 11-ből vettünk el. Ismételjük át, hogyan is volt? Ebben segít a következő feladat.
Számoljunk! könyvben oldd meg a 80.oldal 2-es feladatát!








Művelethez rajzolj

Írtam néhány műveletet. Készíts hozzá rajzos ábrát a füzetbe! A 8 kivonáshoz legyen 8 rajz, alatta az elvégzett művelettel! (Amit elveszünk, az legyen áthúzva a rajzon!)




A füzetképről kérek visszaigazolást a blog e-mail címére! Határidő április 20.. Köszönöm.




Kellemes hétvégét kívánok!
Edina néni





1. Kedves Gyerekek!
    Készítsetek élményrajzot különböző technikával!
    Élményeim a tavaszi szünetben! 
    Határidő: április 23. 


    Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni.

Bakancslista a tavaszi szünetre | A napfény illata
1. Ige kvíz

2. Olvassátok el Weöres Sándor: Futózápor c. versének részletét!

    Csillog a bozót,
    ága-boga ázik-
   Nem jutok szárazon
   addig a házik.


   Vízben, sárban
   cuppogva járok-
   Majd ha bozót leszek
   esőt kívánok.

  Írjátok le a füzetbe az igéket a versrészletből!

 3.  Gyűjtsetek a viharral vagy az időjárással kapcsolatos igéket!
      Szintén a füzetbe kérem leírni őket!

     (Füzetvezetés a megszokott módon).

Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni .

Figyelem! Jön a nagy vihar - kiadták a figyelmeztetéstVégigsöpört az országon a vihar: ismét hatalmas károkat okozott ...
1. Toldalékos főnevek csoportosítása
2. Pótold a toldalékos főnevek hiányzó ékezeteit!
    Ellenőrzés és javítás után írjátok le csoportosítva a szavakat a toldalékok szerint.
    Mf. 53.o. /3 a,b


3. Olvassátok el Kányádi Sándor: Májusi mondóka c. versét.

  Kőről, kőre bukfencezik
  a patak.
  Ágról, ágra röppenek
  a madarak.

  Dombról, dombra száll
  a szellő szaporán.
  Nyáj kolompol a szelíd domb
  oldalán.


Gyűjtsétek ki a mondókából a Miről? kérdésre válaszoló szavakat!

Írjátok le a füzetbe.
Rajzoljátok is le a kigyűjtött szavak jelentését!

(Füzetvezetés megszokott módon).
Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni.


Megoldókulcs: Mf. 53.o. / 3 a   
                         folyosóról, orvostól, Győrből, Gergőtől, vízből, terítőről, bőröndből, hajóról, bohóctól
1. Tájak, helyszínek

2. Kedves Negyedik osztályosok!
    Tovább folytatjuk a Hungarikumok megismerését !
    Olvassátok el az ok. 213. o. Fűszerpaprika c. olvasmányt!
    Válaszoljatok a következő kérdésekre.
    A válaszokat az olvasás füzetbe kérem leírni!
    (Füzetvezetés a megszokott módon).

Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni!

  - Mióta ismerik hazánkban a paprikát?
  - Milyen a jó őrlemény?
  - Melyik két város paprikája a leghíresebb hungarikum?
  - Sorold fel milyen ételekhez fogyasztasz zöldpaprikát?
  - Miért szereted?

Kutatómunka: 

Ki volt az a Nobel-díjas magyar tudós , aki a paprikában felfedezte a C -vitamint?

A fűszerpaprika-termesztés technológiai kérdései - Agrofórum OnlineSzentesiMag | Fűszerpaprika vetőmag rendelés
1. Olvasd fel hangosan!

2. Olvassátok el Harisnyás Pippi ( részlet) c. olvasmányt ok. 10-11.o.
    Válaszoljatok a következő kérdésekre az olvasmány alapján !
    A válaszokat a füzetbe kérem leírni!
   (Füzetvezetés a megszokott módon).

   - Hogyan viselkedett a kislány az iskolában?
   - Hogyan fogadta a tanító néni?
   - Mi volt szerintetek a többieknek a véleménye Pippiről?
 

3. Készítsetek rajzot, milyennek képzelitek el Pippit?

A füzeteket lefényképezve kérem elküldeni.

Harisnyás Pippi - 21. rész - Kiwi TV TV műsor 2018. augusztus 19 ...
1. Jellemvonások

2. Jellemzés az elbeszélésben 

   Olvassátok el Lázár Ervin: A négyszögletű kerek erdő c. könyvének részletét!
    Mf. 51.o. 1/a

   Húzzátok alá a szövegben azokat a mondatokat ,amelyek Mamintit , a kicsi zöld tündért jellemzik.
   Mf. 51.o. 1/b

3.  Lapozgassátok a családi fényképalbumot!
     Milyen voltál 3-4 éves korodban?
     Írd le a füzetedbe!
     (Füzetvezetés a megszokott módon).

Határidő: április 20. 

Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni. 

Kedves Gyerekek!

Remélem kipihentétek magatokat a szünetben, sokat játszottatok , élményekkel gazdagodtatok.

1. Igaz vagy Hamis?

2. Ismétlő feladat: Mf. 53.o. 1/a,b
                                    54.o. 6 /a

3. Mesélj az élményeidről!
   Emlékezzetek vissza egy kellemes élményre ,ami veletek történt a tavaszi szünetben!
   Írjátok le a fogalmazás füzetbe ezt az élményt, maximum 10 mondatban.
   (Füzetvezetés a megszokott módon! ).
  A fogalmazás tagolása: Bevezetés -> Időpont, Helyszín
                                         Tárgyalás-> Az élmény leírása
                                         Befejezés -> Miért ezt írtam le?


(Megoldókulcs: Mf. 53.o. 1/b       B, D, C, A ).
Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.
Határidő: április 20. 

Smile clipart free clipart images 3 - Cliparting.com