2020. március 19., csütörtök

Testnevelés

Kedves Gyerekek!
Menjetek ki a szabadba, ha nem esik az eső!

Szükséges eszközök:

  • ugrálókötél, kréta (aszfaltkréta)
  • lavór
  • kislabda (ha nincs, 5 pár zokni)
  • kosárlabda (ha nincs, gumi- vagy focilabda)

Melegítsetek be a szokásos módon!

  • 3-4 perc futás
  • szökdelés páros lábon
  • váltott lábon szökdelés
  • oldalazó szökdelés egyik-másik irányba (legalább 5-5)
A kardió után jön egy kis 
  • fej- és vállkörzés
  • törzsdöntés előre 2x - törzshajlítás előre talajérintéssel 2x  - törzsdöntés előre 2x - törzshajlítás hátra 2x                4 ISMÉTLÉS 
  • csípő, térd és bokakörzés 4-4
A FELADAT

Alakíts ki 5 állomást az udvaron!

1. állomás
 ugrálókötelezés páros lábbal 20mp

2. állomás
 célbadobás lavórba kislabdával/zoknival 4m távolságból

3. állomás
 rajzolj ugróiskolát!
 Szökdelj végig rajta 3-szor oda-vissza
4. állomás
 Labdapassz a falhoz 1-1,5m távolságból
 Számold, hogy fél perc alatt mennyit sikerül passzolnod!

5. állomás
 Csinálj négyütemű fekvőtámaszt!
 Lányoknak 8db, fióknak 10db

Ha végig értél az edzéskörön, kezdd elölről! 😊
Változtatások a 2. körben:
1. állomás: ugrókötél váltott lábbal
5. állomás: terpesz-zár ugrás karlendítéssel, 20db


Nagyon szuper vagy! Jöhet egy kis szabad játék!
Amelyik állomás a legjobban tetszett, játssz kedvedre!

Egészségedre!

Sportolás után egyél valamilyen gyümölcsöt és igyál egy nagy pohár vizet!


Kellemes hétvégét kívánok Nektek!




matematika 3. osztály

Kedves Harmadikosok!
Bizonyára jól elfáradtatok a héten. Jön még egy kis tömegmérés gyakorlás a mai napra.
Jó munkát kívánok hozzá és kellemes hétvégét!

Itt találjátok:










Matematika 4. osztály

Kedves Negyedikesek!

Itt találjátok a következő matematika tananyagot.

Jó munkát és kellemes hétvégét kívánok mindenkinek!











 Hallgassátok meg a mesét és készítsetek róla illusztrációt rajzlapra bármilyen technikával.

Mese

Az elkészült munkadarabokat kérem lefényképezve a megadott címre elküldeni.

Készítsetek a meséhez egy bábot, bármilyen technikával és alapanyagból.

1. Szófajok

2. Mi a főnév?

3. Oldjátok meg a nyelvtan tk. 58. oldalán található 2. feladat b -részét a nyelvtan füzetbe!
    Az elkészült munkákat lefényképezve kérem a megadott címre elküldeni.

4. Nyelvtan füzet
   Egészítsétek ki a mondatokat határozatlan számnévvel.
  
A játszótéren..................gyerek labdázik.
A kosaramban ...............alma van.
A lufiárus .....................léggömböt tart a kezében.
A postás .......................levelet hozott.
A ligetben .....................kutya szaladgál.
.....................ötösöm van.

5. Tavasz

   

1. Melyik a főnév?

2. Mondj egy nevet!

3. Keressétek ki a szavak közül a toldalékos főneveket!
    Álló egyenessel válasszátok le a toldalékot!
   Írjátok le a füzetbe (füzetvezetés megszokott módon).
  
  Az elkészült munkát lefényképezve kérem a megadott címre elküldeni.
 
  szélben, gomba, madarak, autó, dombon, kendőt, útnak, folyó, polc, kabátban

  4.

  Gyűjtsetek a képről toldalékos főneveket (5db).
  Írjátok le a füzetbe (füzetvezetés megszokott módon).
  Álló egyenessel válasszátok le a toldalékot! 
Az elkészült munkát lefényképezve kérem a megadott címre elküldeni.
 




Képtalálatok a következőre: képek
1.Keressetek interneten 5 helyes viselkedésre vonatkozó illemszabályt!

  Írjátok le a füzetbe!
  (olvasás füzet vezetése a megszokott módon, dátum, cím )
  Az elkészült munkát lefényképezve kérem a megadott címre elküldeni. 
 
 2. Olvassátok el az olvasókönyvben Csukás István : Tapintat és egyéb lelki finomságok c.      olvasmányt (ok. 88-89. oldal).

 Oldjátok meg a mf. 38. oldal 2. feladatát.
  
  3. Helyes vagy helytelen viselkedés?

4. Javítókulcs , ellenőrizd a munkafüzet feladatát és javítsd a hibáidat!

( Ha egy kérést nem akarunk teljesíteni , sajnálattal közöljük azt).
(Ha valakin rendellenes dolgot észlelünk , intünk neki vagy megsúgjuk , hogy csak ő hallja).
(Ajándékozni is tapintattal kell , amellyel nem sértem meg az ajándékozottat).
(Ha ajándékot kapunk, nem dobom a sarokba vagy ki sem bontom ).

( A gyengébekkel szemben mindig legyünk segítőkészek, udvariasak, tapintatosak).



1.  Fejtsd meg a madarak neveit

2.  Móra Ferenc: A csaló c. olvasmány feldolgozása
      a,   Nézzétek meg és olvassátok el Móra Ferenc életéről készített diákat.

    Móra Ferenc

     b,     Olvassátok el A csaló c. olvasmányt (ok. 58-59. oldal).
    

3.   A csaló

A kérdésekre a választ az olvasás füzetbe írjátok le (füzetvezetés a megszokott módon , dátum, cím).
Az elkészült munkákat lefényképezve kérem a megadott címre.

1. Szinonimák

2.  Alkossatok szószerkezeteket a megadott szavakkal!

     Írjátok le őket a fogalmazás füzetbe!
 
    árnyas, virágos, csillogó, hömpölygő,
 
    rét, víztükör, erdő , folyó, mező, völgy

   
3.  Készítsetek leírást a megadott kérdések segítségével , nem Magyaroroszágon élő kedvenc állatotokról (fogalmazás füzetbe)!.
   
     Bevezetés: Miért ő a kedvencem ?
     Tárgyalás:  Milyen a külseje?
                        Hogyan viselkedik?
                        Milyen belső tulajdonságai vannak?

     Befejezés:  Mi a véleményem róla?

Az elkészült munkákat a füzetbe kérem lefényképezve a megadott címre.

 
1.  Fogalmazás

2. Emlékeztető: a fogalmazás részei :
                          Bevezetés -> bemutatja a szereplőket, események helyét, idejét, okát.
                                            -> előkészíti az események kibontakozását.
                        
                          Tárgyalás ->  az eseményt megismerjük belőle.

                          Befejezés  ->  lezárja a történetet.
                                           ->  lehet megállapítás, vélemény, kívánság, tanulság.


a,  Melyik hova illik?


b, Mf. 47. oldal 2/a feladat

3. Mondatalkotás

A kérdéseket írjátok le a fogalmazás füzetbe!
(az elkészült munkát lefényképezve kérem a megadott címre).