2020. március 26., csütörtök

Matematika 4.osztály

Kedves 4.osztály!
Ma új fogalommal ismerkedünk meg. A térfogattal. Írjátok fel a füzetbe a címet és a szabályt!

SzabályA térfogat megmutatja hogy a test a térből mennyi helyet foglal el. Nézzétek meg az alábbi két videót!





Ha sikeresen elsajátítottad a tananyagot, oldd meg a Tankönyv 130. Oldal 3-4 feladatait a füzetbe. A füzetbe rögzítsd a szorzásokat és a térfogat eredményét!






Köszönöm az egész heti munkátokat!

Jó hétvégét kívánok!

Matematika 3.osztály

Sziasztok Harmadikosok!


A mai órán "Írásbeli szorzás: Tízesátlépés a tízes helyiértéken" a témánk. Tekintsétek meg a videót!






Olvassátok el a Tk. 151./1 feladatánál a példát! Oldjátok meg!


Ezután végezzétek el a 2. Feladatot a Tankönyvben! Becsülj,számolj,ellenőrizz a füzetben!





A következő feladatot a Munkafüzet 76. oldalán találjátok! Oldjátok meg a 2. feladat a) és b) részét!




Köszönöm a munkátokat! Kellemes hétvégét kívánok!






Ima a csöndben. 75-78 oldali.

Ima a csöndben.
Jézus gyakran elvonult imádkozni.
Csendben volt, hogy megtudja mit szeretne mondani neki a mennyei Atya.
Jézus azt mondta, hogy imádkozzunk szüntelenül!
Mit jelent ez?
Azt, ha lelkiismeretesen végezzük a dolgunkat, feladatainkat, akkor az egész életünk egy imádság lesz!
Próbálj Te is este lefekvés után egy kicsit még fennmaradni, és gondolj Istenre, így még tudható mit szeretne Neked mondani!
Jó legyél Rozikám, imádkozzál, és maradj otthon!

Szolgálják egymást! NAGYCSÜTÖRTÖK.

Szolgálják egy mást. NAGYCSÜTÖRTÖK. Tankönyv :86-89-ig.

Jézus az utolsó vacsorán megmosta a tanítványok lábát, hogy ezzel ki fejezze szolgáló szeretetét. Felszólította őket, hogy ók is mindig szeretettel szolgáljanak egymásnak!
Hogyan tudunki szolgálni egymásnak?
A pék kenyeret süt, a busz vezető utasokat szállít, a boltos kiszolgál stb.
Akkor tudunk szeretettel szolgálni, ha feladatainkat becsületesen zúgolódás nélkül szívesen végezzük a dolgunkat.
Otthon ti is segítsetek ha szüleitekre megkérnek valamire!
Fogadjatok szót és maradjatok otthon!

Az utolsó vacsora. Tankönyv :56-58-ig.

Mártély.

Az utolsó vacsora.

Jézus összehívta tanítványait
Húsvét előtt csütörtökön.
Mind a tizenketten ott voltak.
Jézus megmosza a tanítványok lábát, amivel kifejezte szolgáló szeretetét.
Azt mondta a tanítványok a, hogy ók is gyakorolják a szolgáló szeretetet.!
Elmondta nekik, hogy már nem lesz sokáig velük.
Ez volt az utolsó vacsora, ahol Jézus kenyeret és bort adott tanítványainak. Azt mondta, hogy ezt cselekedjék az Ő emlékezetére, mert a kenyér az Ó teste, abor az Ő vére.
A misén láthatjátok, hogy a pap fel utat egy fehér kérek ostyát, és kiosztja az embereknek.
Majd harmadik osztályban ti is lehettek elsóáldozók.

Testnevelés 1.-4.osztály

Sziasztok gyerekek!

A mai és holnapi tesi óra anyagát az alábbi képen találjátok.
A játékhoz szükséged lesz 2db dobókockára.
Melegítsetek be a szokásos módon és ha tehetitek, játszatok sokat a szabad levegőn!

Játékszabály: Az egyik dobókockával a vízszintes sort dobod ki, a másik kockával a függőlegeset, majd a megadott oszlop és sor metszésében található feladatot kell végrehajtanod.

példa: az első kockával 4-et, a másikkal 3-at dobtál. Tehát megnézed a 4-es oszlop és 3-as sor metszésében mi található. Ebben az esetben 15 guggolás a feladat.

A játéktábla:





Kedves Szülők!

Megkérlek Titeket, hogy fotódokumentáljátok le a testnevelés órát, majd küldjétek el a képeket a szokásos e-mail címre!

Köszönöm.

Jó játékot kívánok!



Matematika 2. osztály: 6-os szorzótábla

Kedves Másodikosok!

Mai alkalommal a 6-os szorzótáblát fogjuk megtanulni. A feladatokat videók formájában osztom meg veletek.

Először számoljunk hatosával az alábbi videó segítségével!



Számoljunk, szorozzunk a színes rudak segítségével!





Szorozzunk az ízeltlábúak segítségével! Nézzük meg a tankönyvben, hogyan ismertetik velünk a tananyagot! Kövessétek, és írjátok be velem együtt!




Írjátok le a füzetbe a szorzótáblát! A videó segítségedre lesz!



Próbáljátok ki a tudásotokat a következő kalózhajós játékban!

A játékot itt találjátok: játék. Javaslom, hogy a kezdő szinttel kezdjétek! 

Utolsó feladatként tanuljátok meg a 6-os szorzótáblát a füzetből!


Ügyesek vagytok!

Jó hétvégét kívánok mindenkinek!

Matematika 1.osztály: Tízesátlépés előkészítése a kivonásban

Sziasztok Elsősök!

Ma 2*45 perces óránk lesz, ahol a tízesátlépést készítjük elő a kivonásban.
Jó munkát kívánok!

Szerencsekerék 
A játék indításához kattintsatok a cicára!




 Új témakör : TÍZES ÁTLÉPÉSES KIVONÁS

Ezt most megalapozzuk egy jó kis módszerrel!
A videóban a Tankönyv 107. 2. feladatáról beszélgetünk.
Szükséges eszközök: füzet, számolókorong


Frédi elmagyarázza 
Kattints Frédire a videóért. 
Szükséges eszközök: Tankönyv, számolókorong





Tankönyv 107.oldal 4.feladat
A feladatért kattints a számoló kislányra!



Ügyesen dolgoztál!

Jöhet egy kis játék a logikai lapokkal!

Kattints a cicára a játékért!



Szorgalmi feladat |
Építsetek a logikai lapokból a Tankönyv 106.oldal 2.feladata alapján!
Ha van kedved, rajzold le őket a füzetbe!



Köszönöm a munkátokat!

További szép napot kívánok!


1. Készítsetek három darab Kresz-táblát a helyes közlekedéssel kapcsolatban!



Képtalálatok a következőre: kresz tábla készítésKéptalálatok a következőre: kresz tábla készítés

Szükséges anyagok: Színes papír, hurkapálca, ragasztó
 Beadási határidő:  április 2. 
1. Személyes névmás, párkereső

2. Új ismeret! 
    A mutató névmás! 
    A mutató névmás főnevet, melléknevet , számnevet helyettesít. 
                                      
     Főnevet helyettesít: ez, az 
    Melléknevet helyettesít: ilyen, olyan 
    Számnevet helyettesít: ennyi, annyi 

   Közelre mutatnak : ez , ilyen, ennyi
   Távolra mutatnak: az, olyan, annyi 
   Kaphatnak toldalékot is pl: ezzel , azzal, ehhez, ahhoz 

  Kérem füzetbe leírni és elküldeni!

3. Üsd a vakondot! Mutató névmás

4. Írjátok le a füzetbe a szókeretből a mutató névmásokat!

 5. Töltsétek ki a táblázatokat a névmások megfelelő alakjaival!
      Mf. 63.o. / 7 a, első -második sor




Megoldókulcs: 7. a feladathoz : ezt, ezeket, ezzel, erről
                                                    azt, azokat, azzal, arról



Ki,                                 azzal,                                ők


ti,                 veled,                               én,                                   ő,                                   az,        arról,



mit ,                    ezt,                                                   olyan,                              ennyi,
1. Főnév egyes és többes száma

2. Új ismeret! 
 
   A -t toldalékos főnevek :
   A Kit? Mit? Kiket? Miket? kérdésre a főnevek -t toldalékot kapnak. 

   virág  -> virágot
   polc   -> polco
  cica    -> cicát
 emberek  -> embereket

3. Írjátok le a szósorból azokat a főneveket ,amelyek a Mit? kérdésre válaszolnak.

   asztal, cipőt, lapot, szekrényt, dalok, könyvet, csigát, rigók, út, játékot


4. Kakukktojás
   Keressétek meg a szavak között őket és írd le a füzetbe! Négy szó segítség!

  képek, folyók, hajók, kék, állatok, mák, diók, patak, pók, ünnepek


5. A -t toldalékos főnevek felismerésének gyakorlása : mf. 50.o / 1. a, b 
                                                                                                         2. / a

Az elkészült munkákat kérem lefényképezve elküldeni.
1. Kutatómunka 
    Legyetek idegenvezetők! 
    Gyűjtsetek információkat, képeket ,újságcikkeket településetekről!
    (Hol található? Melyik megyében?  Melyik faluhoz vagy városhoz van közel? Nevezetességei,             Látnivalói, Miért ajánlod másoknak is, hogy látogassanak el ide? ).

    (Az elkészült munkákat (képek, cikkek) rajzlapra kérem , a többit olvasás füzetbe leírni)!

     Határidő: április 3. 


Képtalálatok a következőre: falu mártélyKéptalálatok a következőre: falu mártély


Képtalálatok a következőre: hódmezővásárhelyKéptalálatok a következőre: hódmezővásárhely
1.  Kvíz

2.  Képzeljétek el és rajzoljátok meg az erdőt rajzlapra!
   

3. Olvassátok el A sirály a király c. meserészletet az olvasókönyvből!
 
4. Népesítsétek be az erdőt a folyamatosan megjelenő állatokkal.
 
5. Milyen legyen a király ? Miért? Töltsétek ki a táblázatot az olvasottak alapján!
   Mf. 11. o. / 1 feladat

6. Mit javasolt a bagoly ? Írjátok le a füzetbe!

7. Írjatok minél több j , ly -t tartalmazó állatnevet az olvasás füzetbe!

Az elkészült munkákat lefényképezve kérem elküldeni.

Képtalálatok a következőre: erdő állatok

1. Mutasd be önmagad! 

    Füzetbe kérem a feladatot elkészíteni : Ilyen vagyok...
    Első sor : Keresztneved vagy beceneved
    Második sor:Négy külső tulajdonság
    Harmadik sor:  Négy belső tulajdonság
    Negyedik sor:  Három dolog, amiket szeretek
    Ötödik sor: Az a hely, ahol élek

    Segítség mf. 50.o. /8 ,b
1. Fogalmazz változatosan! 
    (Olvassátok el az idézeteket, és figyeljétek meg milyen választékosan , hangulatosan , érdekesen         fejezik ki az írók a gondolataikat)!
     Húzzátok alá és írjátok ki a füzetbe a nektek legjobban tetsző sorokat!
     (Mf. 49. o. 1/a feladat).

    Kérem az elkészült munkákat lefényképezve elküldeni.

2. Mf. 50. o. 4/a,b
                           b feladatot füzetbe kérem leírni!


    Mf. 51. o. 5 / b, c feladat


3. Keresztrejtvény 
    Mf. 52.o. / 7. b
    Segítség mf. 84-85. oldal tanulói szókincstár.