Tk:99-104-ig.
Mártély 3.
Jézus azt mondta nekünk,hogy hírdessük az Evangéliumot,és tegyünk tanítvánnyá minden népet!
Hogy lehetünk mi Krisztus tanításának hírdetői?
Úgy lehetünk,hogy szeretnek velünk játszani,jó velünk barátkozni,mert nem csapunk be senkit,jószívűek vagyunk,tudunk megbocsátani,nem utasítjuk vissza mások közeledését,pártfogásunkba vesszük a gyengébbeket.
Ezeket mind-mind csak Jézustól tanulhatjuk meg.
Ő azt szeretné,ha bennünk szerethetne minden embert,és így szeretete behálózná az egész földet és elérné minden emberhez.
Ebben lehetünk az Ő munkatársa.
Tehát mi a cselekedetekkel tudjuk hírdetni az Evangéliumot,és ha megkérdezném minket hitünk ről,el is mondjuk,hogy kicsoda Jézus,hogy mások is megismerhessék.
Jó tanulást kívánok!
Az elkészült munkákat lefényképezve a martelyiskola2020@gmail.com címre várjuk! köszönjük szépen :)
2020. május 28., csütörtök
A Szentháromság titka.
Tk:105-107-ig.
Màrtély 2.
Tanultunk már Jézus megkeresztelkedéséről.
Biztosan emlékeztek rá,jogy megnyílt az ég,és szózatot hallatazott:"Ez az én szeretett Fiam akiben kedvem telik".
Ekkor egy galamb szállt Jézus fejére.
Számoljunkcsak
=============
1*Jézus
2*Atya
3*Szentlélek galamb képében
Tehát a Szentháromság Isten szeretetközössége három személyben.
Ezt még a felnőttek sem értik nemhogy ti gyerekek!
Az a lényeg,hogy egy Isten van ,de három személyből áll!
Például:nézzük meg a vizet
a havat
a jeget
Ez ugye három állapot,de egyik sincs a másik nélkül,viszont mind a három állapotnak megvan a maga működése.
A vízben úszunk.
A hóban szánkózunk.
A jégen korcsojázunk.
Mégis mindhárom alkotóeleme a víz.
Egy másik példa: nap- melege -fénye.
Oldjátok meg a feladatokat!
Jó tanulást kívánok!
Màrtély 2.
Tanultunk már Jézus megkeresztelkedéséről.
Biztosan emlékeztek rá,jogy megnyílt az ég,és szózatot hallatazott:"Ez az én szeretett Fiam akiben kedvem telik".
Ekkor egy galamb szállt Jézus fejére.
Számoljunkcsak
=============
1*Jézus
2*Atya
3*Szentlélek galamb képében
Tehát a Szentháromság Isten szeretetközössége három személyben.
Ezt még a felnőttek sem értik nemhogy ti gyerekek!
Az a lényeg,hogy egy Isten van ,de három személyből áll!
Például:nézzük meg a vizet
a havat
a jeget
Ez ugye három állapot,de egyik sincs a másik nélkül,viszont mind a három állapotnak megvan a maga működése.
A vízben úszunk.
A hóban szánkózunk.
A jégen korcsojázunk.
Mégis mindhárom alkotóeleme a víz.
Egy másik példa: nap- melege -fénye.
Oldjátok meg a feladatokat!
Jó tanulást kívánok!
Ti vagytok a föld sója.
Tk:68-70-ig.
Mártély 1.
Biztosan előfordult már veletek ,hogy sótlan ételt ettetek.
Ugye milyen íztelen volt?
Só nélkül szinte ehetetlen az étel.
Nézzük meg mi történik a sóval a vízben?
A só felolvad a vízben.
A só átjárja az ételt,és megízesíti azt.
Ugyanígy a Krisztussal átitatódott ember is ízes,mert átjárja a szeretet,a jóság,a békés derű ,és akivel kapcsolatba kerül,rajta keresztül megtapasztalhatja Isten szeretetét,jóságát és derűjét.
A többiek nem Istent látják,hanem csak az embert,mégis meg lehet tapasztalni Isten írgalmát és szeretetét?
Így lehetünk mi a föld sója,hogy általunk egy jobb világ születhessen meg.
Nézzétek meg. You Tub-on A só(magyar népmesét!)
Mártély 1.
Biztosan előfordult már veletek ,hogy sótlan ételt ettetek.
Ugye milyen íztelen volt?
Só nélkül szinte ehetetlen az étel.
Nézzük meg mi történik a sóval a vízben?
A só felolvad a vízben.
A só átjárja az ételt,és megízesíti azt.
Ugyanígy a Krisztussal átitatódott ember is ízes,mert átjárja a szeretet,a jóság,a békés derű ,és akivel kapcsolatba kerül,rajta keresztül megtapasztalhatja Isten szeretetét,jóságát és derűjét.
A többiek nem Istent látják,hanem csak az embert,mégis meg lehet tapasztalni Isten írgalmát és szeretetét?
Így lehetünk mi a föld sója,hogy általunk egy jobb világ születhessen meg.
Nézzétek meg. You Tub-on A só(magyar népmesét!)
1. Igaz vagy Hamis?
2. Új ismeret
Füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
Az ige feltételes módja
A feltételes módú igék : óhajt, kívánságot fejeznek ki, amelyek megvalósulása valamilyen feltételtől függ.
A feltételes mód jele: -na, -ne, -ná, -né ,
pl. segítene, olvasna
A feltételes módú igék jelen és múlt időben állhatnak.
Múlt időben: ige + volna pl: győzött volna
Jelen időben: olvasnád
3. Gyakorló feladatok
Mf. 80.o. / 1. a,c
2.a,
81.o. / 4. a,
82.o. / 7. a,c
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
2. Új ismeret
Füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
Az ige feltételes módja
A feltételes módú igék : óhajt, kívánságot fejeznek ki, amelyek megvalósulása valamilyen feltételtől függ.
A feltételes mód jele: -na, -ne, -ná, -né ,
pl. segítene, olvasna
A feltételes módú igék jelen és múlt időben állhatnak.
Múlt időben: ige + volna pl: győzött volna
Jelen időben: olvasnád
3. Gyakorló feladatok
Mf. 80.o. / 1. a,c
2.a,
81.o. / 4. a,
82.o. / 7. a,c
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. A Balaton
Kedves Gyerekek!
Kérem olvasás füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
Legyetek idegenvezetők!
Válasszatok ki, egy balatoni települést , mutassátok be,hogyan lehet megközelíteni, milyen nevezetességei vannak?
Segítség: internet vagy ok 158.o.
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Kedves Gyerekek!
Kérem olvasás füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
Legyetek idegenvezetők!
Válasszatok ki, egy balatoni települést , mutassátok be,hogyan lehet megközelíteni, milyen nevezetességei vannak?
Segítség: internet vagy ok 158.o.
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. Fogalmazási gyakorlatok
Párbeszéd a mesékben, elbeszélésekben.
Mf. 73.o. / 1.a
Segítség: Az okos pásztorfiú c. olvasmány
Mf. 73.o. / 2. a,b,c
Segítség: A teve meg az egérke c. mese
A teve meg az egér
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Párbeszéd a mesékben, elbeszélésekben.
Mf. 73.o. / 1.a
Segítség: Az okos pásztorfiú c. olvasmány
Mf. 73.o. / 2. a,b,c
Segítség: A teve meg az egérke c. mese
A teve meg az egér
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. Új ismeret
Nyelvtan füzetbe kérem dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
Az ige jelentése
Az ige cselekvést, történést, létezést kifejező szófaj.
Kérdései: Mit csinál? , Mi történik?
pl. tanul, olvad
Létezést kifejező igék: van, volt, lesz
2. Gyűjtsetek igéket a képről! Tankkönyv 57.o.
Írjátok le a füzetbe őket!
3. Gyakorló feladatok
Mf. 62.o. / 1. a,b
2.
63.o. / 4. b,
5. a,b
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Nyelvtan füzetbe kérem dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
Az ige jelentése
Az ige cselekvést, történést, létezést kifejező szófaj.
Kérdései: Mit csinál? , Mi történik?
pl. tanul, olvad
Létezést kifejező igék: van, volt, lesz
2. Gyűjtsetek igéket a képről! Tankkönyv 57.o.
Írjátok le a füzetbe őket!
3. Gyakorló feladatok
Mf. 62.o. / 1. a,b
2.
63.o. / 4. b,
5. a,b
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. Kedves Gyerekek!
Búvárkodjatok! Nézzetek utána és írjátok le , néhány mondatban , ki volt Szent - Györgyi Albert?
Olvasás füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
2. Olvassátok el az ok. 182.o. olvasmányt.
Keressétek ki , hogyan fedezte fel a tudós a C vitamint?
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Búvárkodjatok! Nézzetek utána és írjátok le , néhány mondatban , ki volt Szent - Györgyi Albert?
Olvasás füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
2. Olvassátok el az ok. 182.o. olvasmányt.
Keressétek ki , hogyan fedezte fel a tudós a C vitamint?
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Matematika 2.osztály
Kedves Másodikosok!
A múlt alkalommal az időmérést kezdtük ismételni!
Beszéltünk évről, hónapról, hétről!
I) Ismételj a Munkafüzetből! Végezd el a 89/1,2. feladatot!
II)Most nézzük meg. hogy egy nap miből tevődik össze!
Neked hogy néz ki egy napod? El tudnád mesélni pár mondatban? Milyen napszakokat ismersz?
Napszakok: reggel, délelőtt, dél, délután, este, éjjel, hajnal
Nyisd ki a tankönyved a 147.oldalon! Nézd meg Norbi egy napját! Mesélj a képekről! Meg tudnád mondani mit hány órakor csinál?
Nagyon fontos, hogy az időt órával mérjük!
III) Olvasd el a 148/3.4. feladatokat! Tanulmányozd át az órát!
IV) Jegyzeteld le a füzetbe! Jegyezd meg!
A múlt alkalommal az időmérést kezdtük ismételni!
Beszéltünk évről, hónapról, hétről!
I) Ismételj a Munkafüzetből! Végezd el a 89/1,2. feladatot!
II)Most nézzük meg. hogy egy nap miből tevődik össze!
Neked hogy néz ki egy napod? El tudnád mesélni pár mondatban? Milyen napszakokat ismersz?
Napszakok: reggel, délelőtt, dél, délután, este, éjjel, hajnal
Nyisd ki a tankönyved a 147.oldalon! Nézd meg Norbi egy napját! Mesélj a képekről! Meg tudnád mondani mit hány órakor csinál?
Nagyon fontos, hogy az időt órával mérjük!
III) Olvasd el a 148/3.4. feladatokat! Tanulmányozd át az órát!
IV) Jegyzeteld le a füzetbe! Jegyezd meg!
Időmérés
1nap=24 óra
kismutató- az órát mutatja
nagymutató-percmutató
1 óra=60 perc
V) Gyakorold a tananyagot a Munkafüzet 88.oldalán 1, 4. feladattal!
Köszönöm. További szép napot kívánok! Sziasztok!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)