1. Mit szeretsz a legjobban az életben?
Rajzoljátok le egy rajzlapra!
Határidő: május 13.
Az elkészült munkákat lefényképezve a martelyiskola2020@gmail.com címre várjuk! köszönjük szépen :)
2020. május 6., szerda
1. -ból, -ből, -ról, -ről
2. Gyakorlás
Nyelvtan füzetbe dolgozzatok!
Írjátok le a füzetbe , a helyesen elválasztott szavak betűjelét.
Ha ügyesen dolgoztatok , egy állatnevet kaptok megfejtésül
( írjátok le az állat nevét, rajzoljátok le, ha nem ismerős az állat nézzetek utána, hogy milyen ő? ).
2. Gyakorlás
Nyelvtan füzetbe dolgozzatok!
Írjátok le a füzetbe , a helyesen elválasztott szavak betűjelét.
Ha ügyesen dolgoztatok , egy állatnevet kaptok megfejtésül
( írjátok le az állat nevét, rajzoljátok le, ha nem ismerős az állat nézzetek utána, hogy milyen ő? ).
kes-e-reg T , ke-se-reg M, ke-ser-eg Zs
pa-la-csin-ta O, pal-a-csin-ta I,
pa-lacs-in-ta E
fröc-csen K, förcs-sen
A, fröcs-csen R
fell-e-ges Ö , fell-le-ges M, fel-leg-es N
hu-nyó O, huny-ó
S,
hun-yó R
mad-zag Á, ma-dzag T,
madz-ag G
na-pó-ra E, nap-ór-a
F,
nap-ó-ra A
3. Válasszátok ki a szóhalmazból a Miből? kérdésre válaszoló szavakat!
Írjátok le a füzetbe!
autót, könyvből, papírból, ceruzáról, asztalról, táskát, etetőt, füzetből, repülőből, tolltartóról, fazékból , bőrből, fából, levegőből
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. Petőfi Sándor: Füstbement terv
2. Hallgassátok meg Petőfi Sándor : Füstbement terv c. versét, majd olvassátok is el ( ok. 55.o.).
3. Olvasás füzetbe dolgozzatok ( füzetvezetés a megszokott módon).
Mi jut eszetekbe a honvágy szóról? Gyűjtsétek össze, írjátok le !
4. Válaszoljatok írásban a következő kérdésekre.
-Meddig lehetett távol a költő?
-Melyik sorból derül ki?
-Mit tervezgetett hazafelé?
-Hogyan történt a találkozás?
-Miért nem volt szükség szavakra a találkozásnál?
-Miért Füstbe ment terv a vers címe?
5. Készítsetek rajzot a vershez!
6. Kérem megtanulni a verset ( felelés szóban fog történni)!!!
Határidő: május 13.
2. Hallgassátok meg Petőfi Sándor : Füstbement terv c. versét, majd olvassátok is el ( ok. 55.o.).
3. Olvasás füzetbe dolgozzatok ( füzetvezetés a megszokott módon).
Mi jut eszetekbe a honvágy szóról? Gyűjtsétek össze, írjátok le !
4. Válaszoljatok írásban a következő kérdésekre.
-Meddig lehetett távol a költő?
-Melyik sorból derül ki?
-Mit tervezgetett hazafelé?
-Hogyan történt a találkozás?
-Miért nem volt szükség szavakra a találkozásnál?
-Miért Füstbe ment terv a vers címe?
5. Készítsetek rajzot a vershez!
6. Kérem megtanulni a verset ( felelés szóban fog történni)!!!
Határidő: május 13.
1. Helyes szórend
2. Olvassátok el Bartos Erika : Gyerekszoba c. versét( ok. 97.o.).
3. Az olvasás füzetbe másoljátok le a vers utolsó két sorát!
Rajzoljátok le a ti gyerekszobátokat.
Használjatok színes ceruzát, lehet két oldalas is a rajz.
Füzetvezetés a megszokott módon.
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

2. Olvassátok el Bartos Erika : Gyerekszoba c. versét( ok. 97.o.).
3. Az olvasás füzetbe másoljátok le a vers utolsó két sorát!
Rajzoljátok le a ti gyerekszobátokat.
Használjatok színes ceruzát, lehet két oldalas is a rajz.
Füzetvezetés a megszokott módon.
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
1. Összekeveredett betűk
2. Olvassátok el Kányádi Sándor: Három kérdezgető ( részlet ) c. versét ( ok. 37.o.).
( Ügyeljetek a kérdőmondatok helyes hanglejtésére).
3. Keressétek ki a versből , írjátok le az olvasás füzetbe a kérdésekre a választ!
Füzetvezetés a megszokott módon.
-Mitől védi meg a juhász a nyájat?
-Mit élez a kis kovács?
-(Rajzoljátok is le a válaszokat)!
4. Nézzetek utána az interneten , mikor hajtják ki a juhokat a legelőre?
Írjátok le a füzetbe a választ!
5. Szorgalmi feladat jutalom pontért!
Olvasás mf. 20.o. / 5. a,b
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
2. Olvassátok el Kányádi Sándor: Három kérdezgető ( részlet ) c. versét ( ok. 37.o.).
( Ügyeljetek a kérdőmondatok helyes hanglejtésére).
3. Keressétek ki a versből , írjátok le az olvasás füzetbe a kérdésekre a választ!
Füzetvezetés a megszokott módon.
-Mitől védi meg a juhász a nyájat?
-Mit élez a kis kovács?
-(Rajzoljátok is le a válaszokat)!
4. Nézzetek utána az interneten , mikor hajtják ki a juhokat a legelőre?
Írjátok le a füzetbe a választ!
5. Szorgalmi feladat jutalom pontért!
Olvasás mf. 20.o. / 5. a,b
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Matematika 4. osztály
Sziasztok Negyedisek!
Gyakoroljátok a törtszámokat a Tankönyv és Munkafüzet feladataival!
Nyisd ki a Tankönyvet a 154.oldalon. 6. feladat. Írd fel a füzetbe a címet. Rajzold le a törtrészeket és melléjük a beszínezett rész értékét.
pl. Az óra mutató járásával megegyezően a legelső legyen a jobb felső!
Megnézed, hogy hány részre osztották az egészet. ( 8 részre) Megszámolod mennyit vettek belőle. (4-et) Akkor ez négy nyolcadot fog érni.
Ha végeztél a füzetes feladattal, nyisd ki a Munkafüzeted. 86.oldal/1. feladat.
Színezned kell.
Ennek a feladatnak úgy indulj neki, hogy fentről lefelé elolvasod mit kérnek tőled. Pl. az 1. 3 ötöd
Keress olyan kört, ami 5 részre van osztva. Ha megtalálod, színezz ki 3-at. Hiszen a 3 ötöd azt jelenti, hogy 5 egyenlő részre osztották, és 3-at vettek belőle.
Gyakoroljátok a törtszámokat a Tankönyv és Munkafüzet feladataival!
Nyisd ki a Tankönyvet a 154.oldalon. 6. feladat. Írd fel a füzetbe a címet. Rajzold le a törtrészeket és melléjük a beszínezett rész értékét.
pl. Az óra mutató járásával megegyezően a legelső legyen a jobb felső!
Ha végeztél a füzetes feladattal, nyisd ki a Munkafüzeted. 86.oldal/1. feladat.
Színezned kell.
Ennek a feladatnak úgy indulj neki, hogy fentről lefelé elolvasod mit kérnek tőled. Pl. az 1. 3 ötöd
Keress olyan kört, ami 5 részre van osztva. Ha megtalálod, színezz ki 3-at. Hiszen a 3 ötöd azt jelenti, hogy 5 egyenlő részre osztották, és 3-at vettek belőle.
A következő a 4 nyolcad. Tehát nyolc egyenlő részre osztották, színezz ki négyet!
Dolgozzatok ügyesen!
Kérlek, küldjétek be a heti megoldott feladatokat az e-mail címre. Nagyon köszönöm.
Edina néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)