2020. május 19., kedd

Hitünk titka-A lényeg láthatatlan.

Mártély 3.
Tk:93-95-ig.
2000 éve a szentmisén a pap elismételte Jézus szavát minden alkalommal,ezáltal Jézus köztünk van a kenyér és a bor színe alatt,hogy mi is teljesen a szívünkbe fogadhassuk Őt.
Nézd meg a könyvében az első feladatot,és râjössz,hogy mennyire megcsal a szemünk!
  Emlékeztek amikor az emmauszi tanítványok nem ismerték fel Jézust az úton?
Érezték jelenlétét,lángolt a szívük ,de a szemük becsapta őket.
Az utolsó vacsorân a kenyér és a bor fölött mondott szavaival megváltoztatta azok lényegét.
Sokkal több lett,mint kenyér és bor!
A kenyér Jézus részévé változott,a bor pedig Jézus vérévé!
A papok minden szentmisén a Szentlélek erejével átváltoztatják a kenyeret és bort.
Ránézésre ugyanazt a fehér kis ostyát látjuk,de mégis Jézus teste.
Látjátok így válik a lényeg láthatatlannâ.
  Jó tanulást kívánok Rozikám Neked!.
A feladatokat próbáld megoldani!

A Szentháromság titka.

Mártél2.
Emlékeztek rá amikor Jézus megkeresztelkedett, megnyílt az ég és szózat hallatszott:"Ez az én szeretett Fiam,akiben kedvem telik."
Ki szólt?
Az Atya szólt :Ő az első személy.
                         ==============
Ki keresztelkedett meg?
 Jézus:.            ő a második személy.
                         =================
Ki szállt Jézus fejére?
Egy galamb,vagyis galamb formájában
 a Szentlélek.  Ő a harmadik személy.

Tehát
=====
Egy Isten létezik aki három személyben van,egymástól elválaszthatatlanok,mindenben egyek.

EGY SZERETETKÖZÖSSÉG!
****************************
Egyedül senki nem képes a szeretetre,ezért van a Szentháromság közössége.
Ezt nagyon nehéz megérteni a felnőtteknek is,nemhogy nektek!
Majd ha nagyobbak lesztek,akkor majd jobban kielemezzük,most elég ha ennyit tudtok!.
Jó tanulást kívánok nektek!     

Ti vagytok a föld sója.

Tk:68-70-ig.
Ti is biztosan ettetek már olyan ételt ,ami teljesen sótlan volt.
Ugye milyen rossz volt? Nem volt semmi íze!
Jézus az egyik alkalommal azt mondta az Őt hallgatóknak:"Ti vagytok a föld sója."
Mit jelent ez?
==========
Ha a sót beletesszük egy pohár vízbe,ugye feloldódik benne,átjárja az egészet,annak minden részét.
Ugyanígy a Jézust követő ember is eljuthat mindenhová,és elviheti Jézus örömhírét oda,ahol van.
Akivel kapcsolatba kerül,az megtapasztalhatja Isten szeretetét,békességét,derűjét,az örök élet reményét rajta keresztül.
Nem Istent látják a többiek,hanem csak az embert,mégis meg lehet érezni,hogy milyen jó az Isten.
Tudunk e mi úgy viselkedni,hogy a világ jobb legyen(ízletesebb),hogy körülöttünk derű és béke legyen?
Ahogy a só tartósít,mi is tartsuk meg magunkban a jót!
  Jó tanulàst kívánok nektek!


Testnevelés 1-4.osztály

Kedves Gyerekek!

A mai napon készítsetek felmérést!

30 másodperc alatt mérjétek meg, hogy mennyi négyütemű fekvőtámaszt és felülést tudtok szabályosan megcsinálni!
Küldjétek el számokban a blogbejegyzés alatt hozzászólásként!

Köszönöm szépen

Matematika 2. osztály

Kedves Másodikosok!


Tegnap videó segítségével tanultátok a zárójel és a műveleti sorrend fogalmát.  Hogy is volt ez? Le tudnád rajzolni a műveleti sorrend dobogót a füzetbe?

Írd fel a szabályt a füzetbe, majd végezd el ennek tudatában a 164. oldal 2. Feladatát! Számolj ügyesen!




Nyisd ki a munkafüzetet és oldd meg a 86.oldal 1. feladatát





Köszönöm a mai munkát!

Ha elakadnál vagy segítségre szorulsz, keressetek bátran és segítek online!

Matematika 1. osztály

Kedves Elsőseim!

A mai alkalommal a számok tulajdonságaival foglalkozunk.
Mit is jelent ez? Neked milyen tulajdonságaid vannak? Ugye van külső és belső tulajdonságod is. Ami lehet jó, de lehet rossz tulajdonság.

Képzeld el, hogy a számokat tulajdonságok szerint lehet csoportosítani.

1. Páros  vagy páratlan.

2. Egyjegyű vagy többjegyű

Elsőként írd fel a füzetbe a címet és dátumot! Majd kérd meg anyát, hogy diktáljon számokat.  (számok írása tollbamondás után,  egymás mellé)

Pl.


A tollbamondás után egyértelműen javítsa ki anya pirossal, hogy jól dolgoztál-e.

Majd nyisd ki a tankönyvet és végezd el a csoportosításokat a 119.oldalon.




Ügyesen dolgoztál!
Köszönöm a munkádat!

Matematika 3. osztály

Kedves Harmadikosok!

A mai órán tükrözni fogunk! Készítsetek el kettőt a képen látottakból!




Ha teheted, dolgozz színes papírral!

Írd fel a füzetbe: "Tükörkép- alakzatok szimmetriája"




Keresd meg a Tankönyvben a 179.oldalon ezt a feladatot, és rajzold meg a tükörtengelyt!
Az alakzatok tükörképe ugyanolyan és ugyanakkora.



Gyerekek, jártatok mar Gyulán? Miről híres ez a város? 
Ha teheted, nézz utána, keresd meg Magyarország térképén. 
A következő feladat a Gyulai várral kapcsolatos. A Mf. 92. oldalán tükrözz.  A piros vonal a tükörtengely. Rajzold meg a Gyulai vár tükörképét!







Köszönöm a munkátokat!

Matematika 4. osztály

Kedves Negyedik osztály!

Ismételjétek át a negatív számokat a következő feladattal!




Készültök-e nyáron táborba? Oldjátok meg a következő szöveges feladatot! Számoljatok átlagot!




Számoljatok a füzetben.  Az 5. Feladat szorgalmi.



Köszönöm a mai munkátokat!


Edina néni    
1. Milyen zöldségeket, gyümölcsöket vehetünk tavasszal a piacon?
   Készítsetek gyümölcs vagy zöldségkosarat ( színes papír, rajzlap, ragasztó ).
   Határidő: május 26.

Katherine's Bookstore: Gyümölcskosár 13.: Egy kis tudományGyümölcskosár szett, 23 darabos - eMAG.huKárpátalján legdrágább a zöldségkosár | Kárpátinfo.net
1. Az anyagok érzékelhető tulajdonságai 
   Szín, forma, szag, illat, íz, felület, hőmérséklet, tömeg, halmazállapot ( szilárd, cseppfolyós, légnemű).

   Érzékelésükben érzékszerveink vannak segítségünkre.
 

2. Második osztály feladatai
   mf. 46.o. / 1.2.3
         47.o. / 4.5.6

    Első osztály feladatai 
    Rajzlapra rajzoljatok 4 db. különböző színű virágot, 3db. különböző formájú vázát, 
    4db. olyan dolgot ,amelyeket biztosan felismertek az illatukról vagy a szagukról.


Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

Szirom Virágküldő Szolgálat - Virág-Háló Kft - 5092 fénykép - 151 ...Váza – Wikipédia
Környezet 3. osztály

1. Pótold! Madarak

2. A békák 
    Füzetbe kérem leírni! Füzetvezetés a megszokott módon.
 
   -  Kétéltűek ( vízben, szárazföldön is élnek ). 
   - Bőrük nyálkás , általában sima. 

   - Téli álmot alszanak, az iszapba befúrják magukat. 
   - Vízbe rakják a petéiket .
  -  Fejlődésük:  pete, ebihal ( lárvák) , kifejlett béka. 
   - Ebihalak: kopoltyúval lélegeznek , nincs lábuk, úszó farkuk van. 
  - A kifejlett béka: tüdővel lélegzik. Gerinces állat. Kidülledő szeme, ragadós nyelve van. 
                               Repülő rovarokkal táplálkozik főleg. Hosszúra nyújtható hátsó lábuk van. 


3. Búvárkodjatok! Hazánkban milyen békafajták élnek?
   Írjátok le a nevüket a füzetbe.



4. Feladatok
  Mf. 56.o. / 1.4.5.

Óvd a békákat, vigyázz rájuk!

Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
A dinoszauruszok kihalásának köszönhető a békák elterjedése ...
Békák – Wikipédia

Környezet 4. osztály

Kedves Gyerekek! 
Elérkeztünk egy új témakörhöz.
A mi hazánk, Magyarország! 

Tanulmányozzátok a tankkönyvben " Amiről a térkép mesél" !  c. fejezetet.

2. Füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
     A térkép Földünk felszínének arányosan , kicsinyített felülnézeti rajza.
     Fajtái: domborzati térkép : síkságokat, dombságokat, hegységeket, vizeket ábrázolja
                 közigazgatási/ politikai térkép : országokat, megyéket, közlekedési útvonalakat ábrázolja
                 túra térkép:    egy kisebb területet részletesen ábrázol
                tematikus térkép: országok vagy területek állatait, hőmérsékletét stb..ábrázolja
             
3. Kutatómunka
    Hogyan készült régen és hogyan készül ma a térkép? 
    Az elkészült munkákat kérem elküldeni.

4. Ismerkedjetek a Földrajzi Atlasz térképeivel!
   Turista útvonaltervezőMagyarország domborzata iskolai falitérképMagyarország közigazgatási térkép a járásokkal fémléces vagyTematikus térképek | Térport