Mártély 3.
Tk:93-95-ig.
2000 éve a szentmisén a pap elismételte Jézus szavát minden alkalommal,ezáltal Jézus köztünk van a kenyér és a bor színe alatt,hogy mi is teljesen a szívünkbe fogadhassuk Őt.
Nézd meg a könyvében az első feladatot,és râjössz,hogy mennyire megcsal a szemünk!
Emlékeztek amikor az emmauszi tanítványok nem ismerték fel Jézust az úton?
Érezték jelenlétét,lángolt a szívük ,de a szemük becsapta őket.
Az utolsó vacsorân a kenyér és a bor fölött mondott szavaival megváltoztatta azok lényegét.
Sokkal több lett,mint kenyér és bor!
A kenyér Jézus részévé változott,a bor pedig Jézus vérévé!
A papok minden szentmisén a Szentlélek erejével átváltoztatják a kenyeret és bort.
Ránézésre ugyanazt a fehér kis ostyát látjuk,de mégis Jézus teste.
Látjátok így válik a lényeg láthatatlannâ.
Jó tanulást kívánok Rozikám Neked!.
A feladatokat próbáld megoldani!
Az elkészült munkákat lefényképezve a martelyiskola2020@gmail.com címre várjuk! köszönjük szépen :)
2020. május 19., kedd
A Szentháromság titka.
Mártél2.
Emlékeztek rá amikor Jézus megkeresztelkedett, megnyílt az ég és szózat hallatszott:"Ez az én szeretett Fiam,akiben kedvem telik."
Ki szólt?
Az Atya szólt :Ő az első személy.
==============
Ki keresztelkedett meg?
Jézus:. ő a második személy.
=================
Ki szállt Jézus fejére?
Egy galamb,vagyis galamb formájában
a Szentlélek. Ő a harmadik személy.
Tehát
=====
Egy Isten létezik aki három személyben van,egymástól elválaszthatatlanok,mindenben egyek.
EGY SZERETETKÖZÖSSÉG!
****************************
Egyedül senki nem képes a szeretetre,ezért van a Szentháromság közössége.
Ezt nagyon nehéz megérteni a felnőtteknek is,nemhogy nektek!
Majd ha nagyobbak lesztek,akkor majd jobban kielemezzük,most elég ha ennyit tudtok!.
Jó tanulást kívánok nektek!
Emlékeztek rá amikor Jézus megkeresztelkedett, megnyílt az ég és szózat hallatszott:"Ez az én szeretett Fiam,akiben kedvem telik."
Ki szólt?
Az Atya szólt :Ő az első személy.
==============
Ki keresztelkedett meg?
Jézus:. ő a második személy.
=================
Ki szállt Jézus fejére?
Egy galamb,vagyis galamb formájában
a Szentlélek. Ő a harmadik személy.
Tehát
=====
Egy Isten létezik aki három személyben van,egymástól elválaszthatatlanok,mindenben egyek.
EGY SZERETETKÖZÖSSÉG!
****************************
Egyedül senki nem képes a szeretetre,ezért van a Szentháromság közössége.
Ezt nagyon nehéz megérteni a felnőtteknek is,nemhogy nektek!
Majd ha nagyobbak lesztek,akkor majd jobban kielemezzük,most elég ha ennyit tudtok!.
Jó tanulást kívánok nektek!
Ti vagytok a föld sója.
Tk:68-70-ig.
Ti is biztosan ettetek már olyan ételt ,ami teljesen sótlan volt.
Ugye milyen rossz volt? Nem volt semmi íze!
Jézus az egyik alkalommal azt mondta az Őt hallgatóknak:"Ti vagytok a föld sója."
Mit jelent ez?
==========
Ha a sót beletesszük egy pohár vízbe,ugye feloldódik benne,átjárja az egészet,annak minden részét.
Ugyanígy a Jézust követő ember is eljuthat mindenhová,és elviheti Jézus örömhírét oda,ahol van.
Akivel kapcsolatba kerül,az megtapasztalhatja Isten szeretetét,békességét,derűjét,az örök élet reményét rajta keresztül.
Nem Istent látják a többiek,hanem csak az embert,mégis meg lehet érezni,hogy milyen jó az Isten.
Tudunk e mi úgy viselkedni,hogy a világ jobb legyen(ízletesebb),hogy körülöttünk derű és béke legyen?
Ahogy a só tartósít,mi is tartsuk meg magunkban a jót!
Jó tanulàst kívánok nektek!
Ti is biztosan ettetek már olyan ételt ,ami teljesen sótlan volt.
Ugye milyen rossz volt? Nem volt semmi íze!
Jézus az egyik alkalommal azt mondta az Őt hallgatóknak:"Ti vagytok a föld sója."
Mit jelent ez?
==========
Ha a sót beletesszük egy pohár vízbe,ugye feloldódik benne,átjárja az egészet,annak minden részét.
Ugyanígy a Jézust követő ember is eljuthat mindenhová,és elviheti Jézus örömhírét oda,ahol van.
Akivel kapcsolatba kerül,az megtapasztalhatja Isten szeretetét,békességét,derűjét,az örök élet reményét rajta keresztül.
Nem Istent látják a többiek,hanem csak az embert,mégis meg lehet érezni,hogy milyen jó az Isten.
Tudunk e mi úgy viselkedni,hogy a világ jobb legyen(ízletesebb),hogy körülöttünk derű és béke legyen?
Ahogy a só tartósít,mi is tartsuk meg magunkban a jót!
Jó tanulàst kívánok nektek!
Testnevelés 1-4.osztály
Kedves Gyerekek!
A mai napon készítsetek felmérést!
30 másodperc alatt mérjétek meg, hogy mennyi négyütemű fekvőtámaszt és felülést tudtok szabályosan megcsinálni!
Küldjétek el számokban a blogbejegyzés alatt hozzászólásként!
Köszönöm szépen
A mai napon készítsetek felmérést!
30 másodperc alatt mérjétek meg, hogy mennyi négyütemű fekvőtámaszt és felülést tudtok szabályosan megcsinálni!
Küldjétek el számokban a blogbejegyzés alatt hozzászólásként!
Köszönöm szépen
Matematika 2. osztály
Kedves Másodikosok!
Tegnap videó segítségével tanultátok a zárójel és a műveleti sorrend fogalmát. Hogy is volt ez? Le tudnád rajzolni a műveleti sorrend dobogót a füzetbe?
Írd fel a szabályt a füzetbe, majd végezd el ennek tudatában a 164. oldal 2. Feladatát! Számolj ügyesen!
Nyisd ki a munkafüzetet és oldd meg a 86.oldal 1. feladatát
Ha elakadnál vagy segítségre szorulsz, keressetek bátran és segítek online!
Tegnap videó segítségével tanultátok a zárójel és a műveleti sorrend fogalmát. Hogy is volt ez? Le tudnád rajzolni a műveleti sorrend dobogót a füzetbe?
Írd fel a szabályt a füzetbe, majd végezd el ennek tudatában a 164. oldal 2. Feladatát! Számolj ügyesen!
Nyisd ki a munkafüzetet és oldd meg a 86.oldal 1. feladatát
Köszönöm a mai munkát!
Matematika 1. osztály
Kedves Elsőseim!
A mai alkalommal a számok tulajdonságaival foglalkozunk.
Mit is jelent ez? Neked milyen tulajdonságaid vannak? Ugye van külső és belső tulajdonságod is. Ami lehet jó, de lehet rossz tulajdonság.
Képzeld el, hogy a számokat tulajdonságok szerint lehet csoportosítani.
1. Páros vagy páratlan.
2. Egyjegyű vagy többjegyű
Elsőként írd fel a füzetbe a címet és dátumot! Majd kérd meg anyát, hogy diktáljon számokat. (számok írása tollbamondás után, egymás mellé)
Pl.
A tollbamondás után egyértelműen javítsa ki anya pirossal, hogy jól dolgoztál-e.
Majd nyisd ki a tankönyvet és végezd el a csoportosításokat a 119.oldalon.
A mai alkalommal a számok tulajdonságaival foglalkozunk.
Mit is jelent ez? Neked milyen tulajdonságaid vannak? Ugye van külső és belső tulajdonságod is. Ami lehet jó, de lehet rossz tulajdonság.
Képzeld el, hogy a számokat tulajdonságok szerint lehet csoportosítani.
1. Páros vagy páratlan.
2. Egyjegyű vagy többjegyű
Elsőként írd fel a füzetbe a címet és dátumot! Majd kérd meg anyát, hogy diktáljon számokat. (számok írása tollbamondás után, egymás mellé)
Pl.
A tollbamondás után egyértelműen javítsa ki anya pirossal, hogy jól dolgoztál-e.
Majd nyisd ki a tankönyvet és végezd el a csoportosításokat a 119.oldalon.
Ügyesen dolgoztál!
Köszönöm a munkádat!
Matematika 3. osztály
Kedves Harmadikosok!
A mai órán tükrözni fogunk! Készítsetek el kettőt a képen látottakból!
Ha teheted, dolgozz színes papírral!
Írd fel a füzetbe: "Tükörkép- alakzatok szimmetriája"
Keresd meg a Tankönyvben a 179.oldalon ezt a feladatot, és rajzold meg a tükörtengelyt!
Az alakzatok tükörképe ugyanolyan és ugyanakkora.
A mai órán tükrözni fogunk! Készítsetek el kettőt a képen látottakból!
Ha teheted, dolgozz színes papírral!
Írd fel a füzetbe: "Tükörkép- alakzatok szimmetriája"
Keresd meg a Tankönyvben a 179.oldalon ezt a feladatot, és rajzold meg a tükörtengelyt!
Az alakzatok tükörképe ugyanolyan és ugyanakkora.
Gyerekek, jártatok mar Gyulán? Miről híres ez a város?
Ha teheted, nézz utána, keresd meg Magyarország térképén.
A következő feladat a Gyulai várral kapcsolatos. A Mf. 92. oldalán tükrözz. A piros vonal a tükörtengely. Rajzold meg a Gyulai vár tükörképét!
Ha teheted, nézz utána, keresd meg Magyarország térképén.
A következő feladat a Gyulai várral kapcsolatos. A Mf. 92. oldalán tükrözz. A piros vonal a tükörtengely. Rajzold meg a Gyulai vár tükörképét!
Köszönöm a munkátokat!
1. Az anyagok érzékelhető tulajdonságai
Szín, forma, szag, illat, íz, felület, hőmérséklet, tömeg, halmazállapot ( szilárd, cseppfolyós, légnemű).
Érzékelésükben érzékszerveink vannak segítségünkre.
2. Második osztály feladatai
mf. 46.o. / 1.2.3
47.o. / 4.5.6
Első osztály feladatai
Rajzlapra rajzoljatok 4 db. különböző színű virágot, 3db. különböző formájú vázát,
4db. olyan dolgot ,amelyeket biztosan felismertek az illatukról vagy a szagukról.
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Szín, forma, szag, illat, íz, felület, hőmérséklet, tömeg, halmazállapot ( szilárd, cseppfolyós, légnemű).
Érzékelésükben érzékszerveink vannak segítségünkre.
2. Második osztály feladatai
mf. 46.o. / 1.2.3
47.o. / 4.5.6
Első osztály feladatai
Rajzlapra rajzoljatok 4 db. különböző színű virágot, 3db. különböző formájú vázát,
4db. olyan dolgot ,amelyeket biztosan felismertek az illatukról vagy a szagukról.
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Környezet 3. osztály
1. Pótold! Madarak
2. A békák
Füzetbe kérem leírni! Füzetvezetés a megszokott módon.
- Kétéltűek ( vízben, szárazföldön is élnek ).
- Bőrük nyálkás , általában sima.
- Téli álmot alszanak, az iszapba befúrják magukat.
- Vízbe rakják a petéiket .
- Fejlődésük: pete, ebihal ( lárvák) , kifejlett béka.
- Ebihalak: kopoltyúval lélegeznek , nincs lábuk, úszó farkuk van.
- A kifejlett béka: tüdővel lélegzik. Gerinces állat. Kidülledő szeme, ragadós nyelve van.
Repülő rovarokkal táplálkozik főleg. Hosszúra nyújtható hátsó lábuk van.
3. Búvárkodjatok! Hazánkban milyen békafajták élnek?
Írjátok le a nevüket a füzetbe.
4. Feladatok
Mf. 56.o. / 1.4.5.
Óvd a békákat, vigyázz rájuk!
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Környezet 4. osztály
Kedves Gyerekek!
Elérkeztünk egy új témakörhöz.
A mi hazánk, Magyarország!
Tanulmányozzátok a tankkönyvben " Amiről a térkép mesél" ! c. fejezetet.
2. Füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
A térkép Földünk felszínének arányosan , kicsinyített felülnézeti rajza.
Fajtái: domborzati térkép : síkságokat, dombságokat, hegységeket, vizeket ábrázolja
közigazgatási/ politikai térkép : országokat, megyéket, közlekedési útvonalakat ábrázolja
túra térkép: egy kisebb területet részletesen ábrázol
tematikus térkép: országok vagy területek állatait, hőmérsékletét stb..ábrázolja
3. Kutatómunka
Hogyan készült régen és hogyan készül ma a térkép?
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
4. Ismerkedjetek a Földrajzi Atlasz térképeivel!
1. Pótold! Madarak
2. A békák
Füzetbe kérem leírni! Füzetvezetés a megszokott módon.
- Kétéltűek ( vízben, szárazföldön is élnek ).
- Bőrük nyálkás , általában sima.
- Téli álmot alszanak, az iszapba befúrják magukat.
- Vízbe rakják a petéiket .
- Fejlődésük: pete, ebihal ( lárvák) , kifejlett béka.
- Ebihalak: kopoltyúval lélegeznek , nincs lábuk, úszó farkuk van.
- A kifejlett béka: tüdővel lélegzik. Gerinces állat. Kidülledő szeme, ragadós nyelve van.
Repülő rovarokkal táplálkozik főleg. Hosszúra nyújtható hátsó lábuk van.
3. Búvárkodjatok! Hazánkban milyen békafajták élnek?
Írjátok le a nevüket a füzetbe.
4. Feladatok
Mf. 56.o. / 1.4.5.
Óvd a békákat, vigyázz rájuk!
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
Környezet 4. osztály
Kedves Gyerekek!
Elérkeztünk egy új témakörhöz.
A mi hazánk, Magyarország!
Tanulmányozzátok a tankkönyvben " Amiről a térkép mesél" ! c. fejezetet.
2. Füzetbe dolgozzatok! Füzetvezetés a megszokott módon.
A térkép Földünk felszínének arányosan , kicsinyített felülnézeti rajza.
Fajtái: domborzati térkép : síkságokat, dombságokat, hegységeket, vizeket ábrázolja
közigazgatási/ politikai térkép : országokat, megyéket, közlekedési útvonalakat ábrázolja
túra térkép: egy kisebb területet részletesen ábrázol
tematikus térkép: országok vagy területek állatait, hőmérsékletét stb..ábrázolja
3. Kutatómunka
Hogyan készült régen és hogyan készül ma a térkép?
Az elkészült munkákat kérem elküldeni.
4. Ismerkedjetek a Földrajzi Atlasz térképeivel!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)