2020. június 2., kedd

Angol

Hello children!

3. osztály:

Egy nagyon jó témánk van mára: arról fogunk tanulni, hogy mit szeretünk. 😊

Ha angolul azt mondom:
I LIKE APPLES.  (áj lájk epölz)

= Én szeretem az almát.

Vagy azt is mondatom:
I LIKE RED.

= Én szeretem a pirosat (színt).

Vagy azt is mondhatom:
I LIKE DOGS.

= Én szeretem a kutyákat.


Látjátok állatokkal, színekkel, gyümölcsökkel, bármivel mondatot alkothatunk így, hogy elmondjuk, hogy mit szeretünk.

Feladatod: Írd le ezt a három példát a füzetedbe a magyar jelentéssel együtt.
Utána írj három mondatot te is, ami hasonlít ezekhez, de rád igaz.

Természetesen rajzzal is kiegészítheted a munkádat.


4. osztály:
 
Amíg várom az összefoglalásról a fényképeiteket, addig csak egy kis dalhallgatást/olvasást adok nektek mára.
Tk. 72. o : I like hot dogs.
Akinek van CD-je hallgassa meg a lap tetején látható szavak kiejtését, akinek nincs, az olvassa át ezt az oldalt. Próbáld hangosan is kiolvasni, kiejteni a szavakat, mondatokat.

Írjátok ki a lap tetején látható szavakat a szótárfüzetbe, de nem lesz nehéz, mert ezek szinte mind olyan szavak, amik átjöttek a magyarba is.

hot dog= hot dog
pizza= pizza
chocolate (csoklöt) = csokoládé
ice cream (ájszkrím)= fagylalt
orange juice (orindzs dszúsz) = narancslé
water (wótör) = víz

Do you like hot dogs, too? = Te is szereted a hot dogot?

BYE!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése